Zoek MDM

Bulletin

Motortrilling in D(DRIVE) bij stilstand

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6319 door handmatig-mechanisch
Motortrillingen in D (DRIVE) bij stilstand Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met een Neon Automatic uit 2001. De motor trilt bij stilstand in D (Drive). Als je naar neutraal (N) gaat, trilt hij iets minder, maar als ik achteruit rijd, trilt hij meer en erger als de climate control aanslaat. Daarnaast voelt de motor traag aan, je moet het gaspedaal meer intrappen, hij reageert niet erg goed.
Ik heb de volgende aanpassingen al gedaan:
Afstelling,
Bougiekabels,
2 motorsteunen, rechtsonder en boven.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want de auto stuurt me geen "check engine"-meldingen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6325 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Motortrillingen in D (DRIVE) bij stilstand
Het trilt alsof het wil uitschakelen, controleer zo ja de stationair toerentalregelaar, over het algemeen veroorzaakt dit problemen bij alle voertuigen, maar het is meer merkbaar bij automatische voertuigen, de controle schakelt niet in omdat dit een actuator is en geen sensor, ze kunnen worden schoongemaakt, afhankelijk van welke u hebt, maar als de storing alleen bij het stationair draaien zit en u de andere dingen al hebt veranderd, raad ik u aan om het te controleren, wees voorzichtig dat het niet erg goed is om altijd het stationair draaien te geven, dat wil zeggen om het te regelen met de gaskabel, ze worden erg versneld en verbruiken meer brandstof.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6332 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Motortrillingen in D (DRIVE) bij stilstand
Ja, inderdaad, de motor trilt alsof hij wil afslaan. Als ik stop, trilt de motor en moet ik naar neutraal om het ritme te normaliseren. Bij lange beklimmingen daalt het toerental en moet ik accelereren om het toerental weer te normaliseren [alsof de pomp niet genoeg brandstof heeft ingespoten]. IK DENK NIET DAT HET AAN DE POMP LIGT, WANT die is vervangen voordat deze storing zich voordeed. Het stationair draaien is al gecontroleerd en volgens de monteur is de afstelling correct!!! MOET IK ME CONCENTREREN OP DE VERSNELLINGSBAK???

Bedankt sde nate mao voor je begeleiding en een grote hallo!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6338 door handmatig-mechanisch
Ik denk niet dat het de versnellingsbak is, want je zei dat de motor op heuvels "verschroeit" en je dan iets meer gas moet geven.

Dit symptoom duidt op een brandstoftekort, dus je moet de brandstofdrukregelaar, het brandstoffilter, de lambdasonde, de luchtmassameter of de MAP-sensor controleren (ik weet niet welk van de twee systemen het is). Een ander probleem zou een luchtlek kunnen zijn, wat betekent dat de motor lucht van buitenaf aanzuigt zonder langs de luchtmassameter te gaan. Op die manier detecteert de ECU niet de werkelijke hoeveelheid lucht die de motor aanzuigt en spuit hij minder brandstof in dan bedoeld.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6388 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de informatie!!! Ik zal de beoordeling die u noemt aanvragen en ik denk persoonlijk dat de storing waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een van de oorzaken die u aangeeft, aangezien de versnellingsbak problemen veroorzaakt bij de beweging van het voertuig en niet de motor. Deze storing is duidelijk een probleem met de brandstof- of luchttoevoer, of beide!!!
Ik hoop dat de garage de storing snel vindt en ik laat u weten wat de uitkomst is!!!!

Hartelijk dank voor de informatie, want helaas gaan garages hun eigen gang als u het voertuig bij hen achterlaat en soms hebben ze zelfs begeleiding van de gebruiker nodig om de storing te verhelpen. Met deze informatie denk ik dat we tijd en zelfs $$$$$$ kunnen besparen!!! Nogmaals bedankt!!!!