Zoek MDM

Bulletin

PEUGEOT 205 GL

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6305 door handmatig-mechanisch
PEUGEOT 205 GL Gepubliceerd door manual-mecanica
IK HEB EEN PEUGEOT 205 GL MODEL UIT 1996. HIJ RIJDT GEWELDIG, MAAR ALS DE TANK NOG VOOR 1/4 VOL IS, BEGINT DE MOTOR TE SLAGEN. WANNEER IK DE AUTO OMDRAAIDE, VERTELDE DE MONTEUR DAT ER NIETS MIS IS MET DE TANK, MAAR HIJ WEET NIET WAT HET KAN ZIJN. EN HIJ LIJKT DE POMP NIET TE VERVANGEN, ZONDER ZEKER TE WETEN WAT HET PROBLEEM IS. WAAROM KAN DIT GEBEUREN?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6310 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PEUGEOT 205 GL
Zelfs als de monteur je vertelt dat de tank van de auto in orde is, heb je een klein probleem, zo klein als een gaatje in de brandstofinlaatbuis in de tank. Het gedraagt zich als een fluit. Wanneer de tank onder het gat leegloopt, begint hij lucht aan te zuigen (het is makkelijker om lucht aan te zuigen dan vloeistof).

Wanneer hij lucht aanzuigt, komen de bellen in het filter en het brandstofcircuit van de auto terecht. Afhankelijk van of het diesel of benzine is, zal dit grotere of kleinere problemen opleveren, zelfs tot het punt dat de auto stilstaat en technische assistentie nodig heeft om de auto weer aan de praat te krijgen in het geval van diesels.

Je moet de inspectiedop van de brandstofmeter, die zich onder de achterbank bevindt, verwijderen en deze zorgvuldig inspecteren om de staat van de brandstofinlaatbuis te bepalen.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6323 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PEUGEOT 205 GL
Ik denk dat het probleem in de pomp of in de brandstoftank zit. Als de tank niet beschadigd is, bijvoorbeeld door een klap die hem vervormd heeft, zoals mij overkwam met een Ford Escore. Toen hij een kwart tankinhoud aangaf, wilde de auto niet rijden. Dat kwam doordat de tank een deuk had die net onder de vlotter zat en de poot daarvan bleef zichtbaar, terwijl er in werkelijkheid geen brandstof in zat. Dat gebeurde mij ook met een Dodge. Toen hij een kwart tankinhoud aangaf, kreeg ik hetzelfde probleem als jij. Ik heb de pomp verwijderd en tot mijn verbazing hadden ze een pomp gemonteerd die korter was, omdat ze de slang niet hadden verlengd. Hij was niet sterk genoeg om de brandstof aan te zuigen en door te sturen. Of het zou kunnen zijn wat megabeat_1 zegt. In ieder geval zul je de pomp moeten verwijderen. Succes.