Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 505 SRI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6272 door handmatig-mechanisch
Peugeot 505 SRI Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal! Ik wil graag weten of iemand me kan helpen met een probleem met mijn Peugeot 505 SRI/87. Na normaal starten en een paar kilometer rijden, lijkt hij licht oververhit te raken en valt dan uit. Ik heb kunnen afleiden dat het niet de brandstofinspuitpomp is. Hij lijkt namelijk te stikken en er komt geen vonk uit de bobine. Nadat hij is afgekoeld, start hij weer normaal. Ik zie dat de bobine een (dubbele) draad heeft vanaf de verdeler en nog een vanuit het interieur. Als iemand me kan helpen, alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6282 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 505 SRI
Het lijkt een elektrisch probleem te zijn. Controleer de staat van de draden die je noemde, met name of er geen draden zijn doorgesneden of gerafeld en of ze geen contact maken met zeer hete onderdelen van de motor. Hitte verhoogt de weerstand van de draden en daardoor een slechte vonkoverdracht. Oh, en ik vergat bijna: doe de controle met stilstaande motor om ongelukken te voorkomen.B) Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6285 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de suggesties. De draden zijn aan de buitenkant blijkbaar niet beschadigd en ook niet doorgeknipt, anders zou hij niet starten. Voor zover ik weet, heeft dit model een sensor in de verdeler die het signaal naar de bobine stuurt (zou hitte dit kunnen beïnvloeden?). En ik weet niet hoe ik dat moet testen. Ze vertelden me dat het signaal dat uit het passagierscompartiment komt (van de contactsleutel) afkomstig is van een signaalversterker, waarvan ik niet weet waar die zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #11994 door handmatig-mechanisch
HALLO, HOE GAAT HET? IK HEB EEN 505 SRI 2.2 MOTOR (ZDJL) MODEL 93 EN IK HAD EEN SOORTGELIJK PROBLEEM. NA HET VERVANGEN VAN DE BOUGIEKABELS, BOBINE EN DE ELEKTRONISCHE MODULE NAAST DE BOBINE, WERKTE HET BETER, MAAR HET BEGON TE TREKKEN. KORTE TIJD DAARNA MOEST IK DE VERDELER CONTROLEREN. NA HET VERWIJDEREN VAN DE VERDELERKAP, ONTDEKTE IK DAT DIE ERG VUIL EN GEBARSTEN WAS. IK HEB EEN NIEUWE KAP EN ONDERBREKER GEKOCHT. IK HEB DIE VERVANGEN EN HET PROBLEEM WAS OPGELOST. GODZIJDANK. IK HOOP DAT HET JE HELPT. GROETEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #12054 door handmatig-mechanisch
Vriend, controleer de ontstekingsmodule. Ik meen me te herinneren dat deze in de verdeler zit. Als deze warm wordt, gaat de auto kapot. Hetzelfde gebeurde met de Lada. De oplossing is om de kabels te verlengen en deze ontstekingsmodule buiten de verdeler te plaatsen. Als deze er niet is, controleer dan de sensor die erin zit. Maar wees voorzichtig, want sensoren gaan niet zomaar stuk, ze zijn over het algemeen goed of defect. Succes en laat het ons weten.