Zoek MDM

Bulletin

probleem met de automatische transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6256 door handmatig-mechanisch
Probleem met automatische transmissie Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb problemen met mijn automatische transmissie. Als ik de schakelpook in de D-stand zet, duurt het bijna 8 seconden voordat ik voel dat de versnellingspook in de versnelling schiet. Ik heb de olie al drie keer ververst, maar het probleem blijft bestaan.
Een monteur vertelde me ooit dat de turbineolie moest worden afgetapt, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen en hij wilde het me niet vertellen. Hij wilde er flink aan verdienen, dus aangezien ik weet hoe ik die moet verversen, zou ik een hoop geld besparen.
HELP ME!!! WAT IS HET PROBLEEM?:( :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6257 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met automatische transmissie
Ik vergat te vertellen dat mijn truck een 93 Explorer 4x4 automaat is :blush:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6260 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met automatische transmissie
Beste Koning, er zit inderdaad nog zo'n 25 tot 30% olie in de koppelomvormer. Het probleem is dat het bij lichte voertuigen niet mogelijk is om deze af te tappen, omdat er geen aftapplug is. Deze taak is alleen mogelijk bij zware machines zoals voorladers, graders, enz.
Ik heb de indruk dat de monteur een beetje een charlatan is; het probleem zit mogelijk in het hydraulische circuit, een verkeerd gekalibreerde klep, enz. Ik raad u aan om de druk in de transmissiecircuits te meten ter referentie. De monteur die u noemde kan dit (tester) doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6293 door handmatig-mechanisch
Problemen met automatische transmissies zijn vrij ingewikkeld om zelf op te lossen, het is beter om ermee naar een plek te gaan waar ze weten hoe het moet. Wat betreft de fout die u noemt, de olie zou er niets mee te maken hebben zolang u de juiste hoeveelheid erin doet. Deze transmissies hebben interne filters die verstopt raken met vuil, net als die van de motor, het zou daardoor kunnen komen, of het zou ook via de rembanden kunnen gaan, maar wees voorzichtig, want deze problemen zijn ingewikkeld en moeilijk op te lossen.