Zoek MDM

Bulletin

Hoe start je een Nissan Vanette?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6236 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe start ik een Nissan Vanette
Controleer de kabelboom onder het dashboard. Deze voorziet de contactschakelaar, richtingaanwijzers en andere accessoires op de stuurkolom van stroom. Reinig hem met CarbuClean (carburateurreiniger), droog hem af en spuit hem vervolgens in met siliconenvet. Je zou daar een vals contact moeten hebben.
Groeten,
Alfredo

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6241 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe start ik een Nissan Vanette
Als de contactschakelaar geen stroom krijgt, moet u in de documentatie van de auto zoeken naar de zekering- en relaiskasten. Deze hebben er meestal twee: één in het passagierscompartiment en één in het voorcompartiment.

Het is ook interessant om te weten of het een oudere Vanette is, of een Cargo Vanette/Nissan Serena. Sommige dingen variëren afhankelijk van het model.

U kunt ook een dikke pluskabel van de accu loskoppelen en proberen de contactklem van het contactslot aan te sluiten om te zien of deze contact maakt en start.

Als de schakelaar reageert, hebt u de storing gevonden tussen het contactslot en de pluskabel die de zekering door de bijbehorende zekering voedt. (Bekijk de datasheets van de connectoren, zoals mijn collega's zeggen, die kunnen soms behoorlijk lastig zijn.)

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6267 door handmatig-mechanisch
Bedankt. Ik ga het morgen proberen en kijken wat er gebeurt. Ik laat het je weten. Overigens, er lopen meerdere kabels naar de startpomp. Maakt het uit of ik ze allemaal van stroom voorzie? En kijk welke kabel de startkabel is, of moet ik van tevoren weten welke kabel de startkabel is?