Zoek MDM

Bulletin

Temperatuurmeter op het instrumentenpaneel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6171 door handmatig-mechanisch
Temperatuurmeter op het instrumentenpaneel
Hallo vrienden,

ik heb een probleem met de temperatuurmeter van een BMW 318i, M43, E46, bouwjaar 1998. De meter staat helemaal rechts (warm) bij het starten van de motor, maar beweegt niet meer. Hij keert terug naar de normale stand bij het sluiten van de schakelaar. Ik weet dus niet wat de werkelijke temperatuur is bij draaiende motor. De radiateurventilator, de thermostaat en de temperatuurmeter zijn in orde. Bij het loskoppelen van deze stekkers keert de pen niet terug naar de startstand. Ze hebben de kabels gecontroleerd op kortsluiting en zeiden dat het goed was. Daarnaast hebben ze het instrumentenpaneel gereset, maar het probleem is niet opgelost. Kan iemand me hiermee helpen?
Dank u wel

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6174 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Temperatuurmeter op instrumentenpaneel
Controleer of er een hoogspanningskabel in de buurt van de meters loopt. Dit kan magnetisme genereren en het probleem veroorzaken. Heb je onlangs nieuwe instrumenten of luidsprekers geïnstalleerd?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6228 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Temperatuurmeter op instrumentenpaneel
Probeer de DS-sensorkabel los te koppelen en controleer de aardkabels van de motor, dat wil zeggen de kabels die van de motor naar de carrosserie lopen, en controleer de aardkabels die op de motor zijn aangesloten. - Met vriendelijke groet