Zoek MDM

Bulletin

2009 Tiida clutch

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6147 door handmatig-mechanisch
2009 Tiida koppeling Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik kom uit Mexico. Ik heb een Tiida uit 2009 met een probleem met het koppelingspedaal. Het lijkt druk te verliezen. Ik wil graag wat advies zodat ik niet midden in de garage van de dealer sta. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6150 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2009 Tiida koppeling
Geef ons wat meer details, zodat we je beter kunnen helpen. Wees wat specifieker: is het hard, heel zacht, of glijdt het? We stellen het op prijs. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6163 door handmatig-mechanisch
Ik ben het ermee eens. Er ontbreekt informatie. Is de koppeling hydraulisch of mechanisch? Is hij lang of kort, hard of zacht? Maakt hij geluid als je hem indrukt of loslaat? We kunnen je helpen, maar geef ons alsjeblieft de details. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6276 door handmatig-mechanisch
Er is meer informatie nodig. Als u het gevoel heeft dat de koppeling slipt of dat deze hard of zacht wordt, kan ik u op dit moment helpen door uw voet niet op het koppelingspedaal te zetten tijdens het accelereren. Hierdoor slijt de koppeling sneller en verbetert uw rijgedrag. Indien nodig moet u echter de symptomen die u ervaart, specificeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 1 maand geleden #8616 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik kom uit Venezuela en tot gisteravond werkte de koppeling perfect. Vanmorgen, na hem een beetje te hebben opgewarmd, wilde ik hem in de eerste versnelling zetten en merkte ik dat hij het niet deed. Ter verduidelijking: het koppelingspedaal wordt volledig ingetrapt, maar zonder druk (slechts een beetje aan het einde), en je kunt wel schakelen, maar om de auto te starten, hoef je maar ongeveer 10% van de normale slag los te laten om hem in beweging te krijgen. Ik weet niet of het te maken heeft met het ontbreken van DOT-3 remvloeistof in het reservoir, want ik geloof dat beide systemen met elkaar verbonden zijn. De remmen werken prima. Ik kreeg het advies om een koppelingsset te bestellen, maar dat is niet mogelijk omdat dat systeem in geen enkele auto van de ene op de andere dag slijt, zelfs niet als de auto uit staat. Ik zou alle hulp waarderen.