Zoek MDM

Bulletin

Renault Clio 1.4 Mod 98 Motorverzorging

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6080 door handmatig-mechanisch
Renault Clio 1.4 Mod 98 Engine Care Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal,

ik heb net de motor van mijn 1.4 Clio 98 laten repareren. Ik heb een nieuwe motorset, koppelingsset, oliepomp, waterpomp, enzovoort, enzovoort gemonteerd. Ik wil graag weten hoe ik mijn auto moet onderhouden, aangezien hij net uit de werkplaats komt, om de levensduur van de motor en natuurlijk de investering die ik heb gedaan te garanderen.

Kunt u mij ook vertellen of het normaal is dat de koppelingsset stijf aanvoelt na het vervangen? De monteur vertelde me dat dit normaal is, zolang hij de schijf maar kan voelen. Klopt dat?

Hartelijk dank voor uw antwoorden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6097 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Clio 1.4 Engine Care Model 98
De zorg die u moet nemen is dezelfde als bij een normale auto: controleer de niveaus, rijd er correct mee zonder te veel te forceren. Het is geen groot probleem, gewoon normaal. Ververs de olie indien nodig. Het is nu normaal dat de koppeling anders aanvoelt. Te hard is niet goed. Als ze het vliegwiel hebben gerepareerd en het lager, de pers en de schijf hebben vervangen, zou u het anders moeten voelen. Hard genoeg om een grote inspanning te leveren om de koppeling te laten werken. Nee, het kan slecht zijn gemonteerd of misschien slecht zijn geïnstalleerd. Soms is de persvin erg plat en wordt hij harder. Dit kunt u oplossen door ringen tussen de pers en het vliegwiel te plaatsen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6121 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Clio 1.4 Engine Care Model 98
Klopt, zoals mijn vriend Kikemec zegt, het onderhoud is normaal. Het belangrijkste is volgens mij de olieverversing en de periodieke controle van alle vloeistofniveaus.
Wat de koppeling betreft, het is niet normaal dat die stroef loopt, natuurlijk niet extreem. Hij zou anders moeten aanvoelen omdat hij nieuw is, maar niet te stroef. Je zou hem moeten laten controleren en laten controleren of hij correct gemonteerd is.