Zoek MDM

Bulletin

Ford dieselstarter

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6031 door handmatig-mechanisch
Ford Diesel Starter Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag weten of dit u ook is overkomen, met een Focus 1.8ddti uit 2000 en een Currier 1.9d uit 1998. Soms starten ze niet en geeft de diagnose-unit niets aan. Slechts één keer in de Focus gaf hij de krukassensor aan. Ik heb die vervangen en het probleem is nog steeds hetzelfde. De gloeibougies zijn in beide auto's goed en de injectiepompen zijn een jaar geleden gerepareerd (in de Focus). Ik dacht dat het misschien door een gebrek aan compressie kwam, hoewel ik die test niet heb uitgevoerd. Soms doet hij het koud en soms warm, en niet elke dag. Ik heb het ook met andere sleutels geprobeerd. Nou, ik hoop op een antwoord als dit u ook is overkomen. Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden - 16 jaar en 9 maanden geleden #6035 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford diesel starter
Hoi Betis, bekijk de berichten die ik een tijdje geleden schreef over hetzelfde probleem bij Fords (pas op, conventionele injectiepomp, geen common-railsysteem).

www.manualesdemecanica.com/component/opt...iew/id,5888/catid,4/

www.manualesdemecanica.com/component/opt...iew/id,5860/catid,4/

De Focus is een TDDI, met een Bosch EDC VP-30 injectiepomp die wordt aangestuurd door een ECU (je zou kunnen zeggen dat het een conventionele injectiepomp is).

Wat me een beetje stoort, is dat de B9A-, C9D-, C9A-, F9A- en FFDA-motoren vaak snel vastlopen door het segmentprobleem wanneer ze veel worden gebruikt bij koud weer en hoge toeren. Ik heb er al een moeten doen met 60.000 km op de teller en ik ken meer vergelijkbare gevallen. Controleer de compressie van de motor als je kunt, dat is geen slecht idee. Ik heb het gedaan met een kapotte injector van een Rover 620 TD, waarbij ik de sproeier heb verdraaid en een lengtestreep op de naald heb gemaakt. De injector past gemakkelijk in de cilinderkop, met de originele flens en al.

Groeten en laat me na het testen weten of het probleem is opgelost, oké?
Laatst bewerkt: 16 jaar 9 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6069 door handmatig-mechanisch
Vraag de dealer of er een software-update is voor de pompregeleenheid in deze auto's. Ze hebben er meerdere gemaakt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6101 door handmatig-mechanisch
Betis schreef:

Hallo, ik wil graag weten of dit u ook is overkomen, met een Focus 1.8ddti uit 2000 en een Currier 1.9d uit 1998. Soms starten ze niet en geeft de diagnose-unit niets aan. Slechts één keer in de Focus gaf hij de krukassensor aan. Ik heb die vervangen en het probleem is nog steeds hetzelfde. De gloeibougies zijn in beide auto's goed en de injectiepompen zijn een jaar geleden gerepareerd (in de Focus). Ik dacht dat het misschien door een gebrek aan compressie kwam, hoewel ik die test niet heb uitgevoerd. Soms doet hij het koud en soms warm, en niet elke dag. Ik heb het ook met andere sleutels geprobeerd. Nou, ik hoop op een antwoord als dit u ook is overkomen. Groeten.

Hallo Betis, ik had een probleem met een van deze Focussen, maar de mijne maakte alleen een geluid bij het starten, er was alleen een klik te horen. Ik heb de startmotor gerepareerd en het bleef hetzelfde. Uiteindelijk heb ik besloten om een relais te plaatsen en het werkte.