Zoek MDM

Bulletin

Hallo, kan iemand mij helpen? Ik heb een Micra uit 2005.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6026 door handmatig-mechanisch
De besturing werkt niet, het is even zwaar als standaard.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6032 door handmatig-mechanisch
Geef ons wat meer informatie, wat meer details. Controleer het vloeistofniveau; misschien is er een lek of is het peil te laag.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6036 door handmatig-mechanisch
De Micra heeft elektrohydraulische stuurbekrachtiging, wat betekent dat hij geen hydraulische pomp heeft die door de motor van de auto wordt aangestuurd, maar een elektrische hydraulische pomp die de benodigde druk voor stuurbekrachtiging levert.

Deze pomp wordt aan- en afgekoppeld wanneer u aan het stuur draait, via bewegingssensoren en een elektronische module die het systeem bestuurt.

U kunt de handleiding van de auto raadplegen en kijken welke zekering er in de doos zit om te zien of deze is doorgebrand. Kijk ook eens in de handleiding onder het kopje "Niveaus" of "Smeermiddelen en inhoud" of iets dergelijks, waar ze gedetailleerd aangeven waar de doppen zitten om remvloeistof, antivries, ruitensproeiervloeistof, motorolie, STUURBEKRACHTIGINGSOLIE... bij te vullen. Dit om te controleren of de olie op peil is, vooral omdat, zoals Ratmud terecht opmerkt, het mogelijk is dat de olie is gelekt en de tank leeg is.

Als alles wat u kunt aanraken in orde is en het probleem aanhoudt, pak dan uw portemonnee en breng de auto naar de garage, want de schade zou "definitief" kunnen zijn.

Hartelijke groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6068 door handmatig-mechanisch
Controleer ook hoeveel de dynamo laadt, want als de spanning laag is, wordt de stuurbekrachtiging normaal gesproken rechtstreeks vanuit de regeleenheid van de auto uitgeschakeld. Nog een vraag: heeft uw auto airconditioning? Zo ja, dan zou het ook de hogedruksensor in de leiding kunnen zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6077 door handmatig-mechanisch
Vanwege het stuurprobleem met mijn Micra bracht ik hem naar de Nissan-garage. Ze vertelden me dat het stuursysteem vervangen moest worden, en dat het erg duur was. Ik denk dat andere auto's hetzelfde probleem hebben gehad. Er gaat een stuurbekrachtigingslampje branden op het dashboard en de besturing wordt stroef. Het was zeker de airconditioning die het als eerste begaf.