Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de Suzuki Samurai SJ 413

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6013 door handmatig-mechanisch
Problemen met de Suzuki Samurai SJ 413 Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, alsjeblieft, wat informatie om me te helpen het volgende probleem op te lossen: als het koud is en je start hem nadat hij is opgewarmd, accelereert en vertraagt hij... en soms slaat hij af op de weg... om hem te starten, moet je voluit gas geven en begint hij af te slaan, gloeiend zwart... na een tijdje accelereren verdwijnt het en wordt het weer normaal.

Groeten en bedankt...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6047 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Suzuki Samurai SJ 413
De SJ 413 heeft een carburateur.

Controleer de staat van de carburateur: of de cilinderkop overstroomt, of de luchtinlaten (de economizers die verantwoordelijk zijn voor het verarmen van het mengsel tijdens het accelereren) schoon zijn of, integendeel, dat de groeven vol vuil zitten, en de staat van de choke, die soms vastloopt en half dichtklapt... Hoe dan ook, haal de carburateur uit de auto, maak hem schoon met oplosmiddel, een borstel en veel geduld, monteer een nieuwe pakkingset en monteer hem weer; je zult zien hoe het verandert.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6057 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Suzuki Samurai SJ 413
Hallo, bedankt voor het antwoord... maar deze jeep heeft singlepoint-injectie, dus geen sproeiers of tanks... Ik heb de pakkingset gekocht voor het bouwjaar en model van de auto. Toen ik de pakkingsets die ik kocht vergeleek met de gemonteerde, leken ze niet op elkaar. De pakkingset die ik kocht, komt niet overeen, hij is voor een conventionele carburateur...

Groeten en bedankt voor je antwoorden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6063 door handmatig-mechanisch
Controleer de luchtinlaat of brandstofdruk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6090 door handmatig-mechanisch
over het algemeen worden de problemen die te maken hebben met een onstabiele stationairloop meestal verbeterd of opgelost wanneer u de stationairloopklep of IAC reinigt, deze kleppen zitten vol vuil en u moet ze reinigen voordat u ze vervangt om uit te sluiten dat de storing alleen vuil is, zo vermijdt u de kosten, wat betreft u verdrinken is het beter om de auto te scannen omdat u op deze manier vermijdt dat onnodige dingen worden gewijzigd, acceleratieproblemen kunnen te maken hebben met een storing van de TPS of misschien zelfs alleen de temperatuursensor, maar het is beter om op de lange termijn te scannen, het zal goedkoper en minder omslachtig zijn, maar als u de storing specificeert, kunnen wij u begeleiden, bij welk toerental het uitvalt in welke versnellingen u gaat, welke snelheid het bereikt hoe lang het duurt om te starten en andere nuttige gegevens