Zoek MDM

Bulletin

Hoe vervang ik de bougies van een Kia Carens?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6011 door handmatig-mechanisch
Hoe vervang ik bougies in een Kia Carens? Gepubliceerd door manual-mecanica
:onzeker: Hallo:
Ik heb hulp nodig. Ik weet niet waar de bougies in de Kia Carens uit 2005 moeten. Ik heb de plastic afdekking verwijderd met de tekst '16 kleppen', omdat ik dacht dat ik ze meteen zou zien. Maar ik herkende de kabels niet eens en ik wilde niet verder gaan met openen. Ik heb uw hulp nodig. Als u een overzicht of handleiding heeft van de motor van dit voertuig, neem dan contact met ons
op

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6022 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe vervang ik de bougies van een Kia Carens?
Als je de kabels niet hebt gezien, is de kans groot dat er een bobinehelling op zit, net als bij de Peugeots. Die hebben meestal drie schroeven met een kop van 10 of 8 mm. Draai die er gewoon uit en trek de helling omhoog. De bougies zitten eronder.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6024 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe vervang ik de bougies van een Kia Carens?
Bedankt voor je snelle reactie, ik laat het je weten zodra ik het probeer, bedankt voor je reactie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden - 16 jaar en 9 maanden geleden #6037 door handmatig-mechanisch
De Kia 1.6 en 1.8 hebben DIS-ontsteking, wat betekent dat ze twee vierkante bobines hebben waaruit de vier ontstekingskabels onder de plastic afdekking vandaan komen, uitgelijnd en in kanalen gestoken zodat ze passen en niet geplet worden door de afdekking. Je

moet de bovenste plastic afdekking verwijderen en je vindt de bougies precies in het midden van de cilinderkop; de bobines bevinden zich rechts als je voor de auto staat.

De bougies zitten erg diep, dus om ze te verwijderen heb je een lange bougiesleutel of ratelsleutel, een lange 16 mm dop en een verlengstuk nodig.

Om ze te plaatsen (het punt is om ze te plaatsen... hahaha) is het het beste om de bougie in het mondstuk te plaatsen, omdat deze op zijn plaats wordt gehouden door het rubber aan de binnenkant. Draai de bougie met de lange verlengstuk MET DE HAND vast tot hij tegen de cilinderkop aan komt. Draai hem vervolgens met de ratel nog een kwartslag vast.

NGK BKR6ES-11 bougies, elektrodeafstand 1,0 mm/m. Installeer geen andere bougies als u niet zeker weet of ze compatibel zijn met de referentiebougies.

Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 16 jaar 9 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6058 door handmatig-mechanisch
Uitstekend antwoord. Ik weet het. Ik heb de bougies vervangen. De ene spoel is aangesloten op cilinders 1 en 4, en de andere op cilinders 2 en 3.
Bedankt