Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 505 SR-verdeler

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5996 door handmatig-mechanisch
Peugeot 505 SR Distributor Gepubliceerd door manual-mecanica
Heren,
als iemand me kan helpen, ik heb de onderdelenlijst van de verdeler van mijn Peugeot 505SR nodig. Ik zal het symptoom uitleggen: als ik hem afstel, loopt hij normaal, maar boven de 2500 tpm verliest hij automatisch zijn timing, begint hij te ontkolen en verliest hij de vonk. Ik heb alles wat met de stroom te maken heeft al gecontroleerd, de motor is net afgesteld, ik hoef alleen de verdeler te demonteren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5999 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 505 SR Distributie
Ik denk niet dat het een probleem met de verdeler zelf is, het probleem kan zitten in de timing van de verdeler of in het verbruik van de componenten. In ieder geval, de handleidingen staan in de handleidingen sectie, succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6004 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 505 SR Distributie
Het lijkt erop dat de Hall-effectsensor, of elektromagnetische inductiesensor, in de verdeler defect is in plaats van het ontstekingsvervroegingssysteem.

Deze sensor is verantwoordelijk voor het bepalen van de vonkafstand in de bobine door de voeding naar het primaire circuit van de bobine te voeden of te onderbreken. Als de sensor defect is en op een hogere frequentie werkt, valt hij uit en produceert de bobine geen vonk meer, wat resulteert in een terugslag en uiteindelijk afslaan van de motor.

Een andere bron van defecten is meestal de chip van de ontstekingssignaalversterker; soms brandt deze door, of gaan de connectoren kapot, wat de ontstekingsfout veroorzaakt.

Het eerste wat u doet, is de verdelerkap verwijderen en de toestand van de koolstofafzetting, de vier metalen pinnen binnenin waar de hoogspanningsvonk ontstaat, en de rotor inspecteren. Controleer ook de staat van de kabels, doppen en bougies om andere oorzaken uit te sluiten.

Markeer vervolgens de positie van het relais met een stift, een doorn of wat u maar wilt. Zodra het uit de motor is verwijderd, controleer je de staat van de draden en het vuil aan de onderkant van het relais, waar de spoelsensor zich bevindt.

Met vriendelijke groet.