Zoek MDM

Bulletin

Nissan Sentra start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5964 door handmatig-mechanisch
Nissan Sentra start niet Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb hulp nodig. Ik heb een vrij oude (1986) Nissan Sentra met carburateur. Het probleem is dat hij niet start, ondanks dat de startmotor in orde is. Met de verdelerkap eraf zie ik dat hij wel draait bij het starten. Om te controleren of dat in orde is, heb ik de bougies, de bobine, de kabels die van de bobine naar de verdeler lopen, de verdelerkap [img] en de rotor vervangen. Ik heb ook accu's van andere auto's gebruikt om stroomproblemen uit te sluiten. Ik heb al onder de carburateur gekeken en daar zit brandstof.

Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5972 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Nissan Sentra start niet
Heb je gecontroleerd of de bougies stroom krijgen, want er zou een stroomstoring kunnen zijn? Of heb je gecontroleerd of er een alarm afgaat bij een stroomstoring?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5975 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat het probleem in de ontstekingsmodule onder de verdeler zit. Het probleem zit in de optische sensor, het onderdeel dat onder de verdeler zit en dat is het onderdeel dat nodig is voor deze reparatie.

(Let op: deze sensor stuurt ook het brandstofsysteem aan.)

We hebben elkaar ontmoet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5979 door handmatig-mechanisch
Kijk, er is een heel groot probleem met deze systemen. Ik raad je aan om de regelaarkast te controleren. Als die is ingebouwd, moet je de dynamo verwijderen en demonteren. Let op dat de vonk en de brandstof goed zijn. Een zwakke vonk is nutteloos en een onjuiste hoeveelheid brandstof in de carburateurbak kan ook problemen opleveren. Controleer of je bougies er nat of droog uitkomen en probeer te kijken of de carburateur goed brandstof aantrekt. Mij is iets soortgelijks overkomen met een Chevette, en dat was de regelaarkast. Je kunt proberen om brandstof rechtstreeks in de carburateur te gieten om te kijken of hij start. Op die manier kunnen we verschillende dingen uitsluiten. Doe dat en laat me weten hoe het ging of wat het voertuig deed.