Zoek MDM

Bulletin

Ford Ranger vertragingsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5947 door handmatig-mechanisch
Ford Ranger vertragingsprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Forumvrienden, ik heb een Ford Ranger uit 1997 met het volgende probleem: als ik accelereer, gaat het goed, maar als je het gas loslaat, neemt de snelheid niet snel af. Hij blijft een paar seconden accelereren en neemt dan heel langzaam af. Als ik de stationairregelaar loskoppel, verdwijnt het probleem, maar loopt hij schokkerig. Ik haal de stationairregelaar eruit en maak hem schoon. Als ik hem weer aansluit en het contact aanzet, maakt hij wel een geluid, maar doet hij niets. Deze regelaar wordt alleen door Ford gebruikt. Het is een zuigerregelaar. Ik weet niet of je hem kent, ze zijn niet zoals de gewone IAC. Deze zuiger beweegt niet omhoog of omlaag. De vraag is of dit echt het probleem is, of dat je weet dat dit soort storingen door iets anders kunnen komen. Het is duur en ik wil hem pas kopen als ik zeker weet of het werkt. Help me, ik ken deze stationairregelaar niet goed. Ik weet alleen dat hij een interne diode heeft die doorbrandt als de polariteit wordt omgekeerd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5957 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Ranger-vertragingsprobleem
Ik hoop dat er een reactie komt van een van de forumleden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5973 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Ranger-vertragingsprobleem
Probeer het gasklephuis van de motor schoon te maken, waar de klep zit. Er was een soortgelijk probleem met de Ford K, namelijk een probleem met de kilometertellerkabel die van de sensor naar het dashboard loopt. Controleer of er lucht in een slang zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5978 door handmatig-mechanisch
Ik vertel je dat ik het probleem al heb opgelost, het was een combinatie van dingen, de IAC was beschadigd en om de auto in beweging te houden, hebben ze aan de pedalen en de kabel geknoeid, het heeft me geld gekost, maar ik heb het opgelost, dus voor iedereen de FORD RANGER 2.3 1996 MET DE BESCHADIGDE IAC VERTRAAGT HEEL LANGZAAM, als informatie is het niet misplaatst