Zoek MDM

Bulletin

VW SENDA 94 1.6 AUDI ROOKT OLIE

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5885 door handmatig-mechanisch
VW SENDA 94 1.6 AUDI ROOKT OLIE Gepubliceerd door manual-mecanica
HEI, IK HEB EEN PROBLEEM MET DEZE AUTO. HIJ ROOKT OLIE. WE HEBBEN DE COMPLETE CILINDERKOP GEMAAKT. DE MOTOR VERTOONT GEEN MERKBARE SLIJTAGE WAT DEZE ROOK BETREFT. DE CILINDERS ZIJN NIET HARDGAAN EN RAKEN NIET OP DE METALEN. DE UITLAAT ZIT VOL MET OLIE DIE EERDER IS VERBRAND, MAAR DIT GAAT NIET VIA DE MAAT OF DE GASRECUPERATIE AF.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5898 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW SENDA 94 1.6 AUDI SMOKE OIL
Klepgeleiderspeling of defecte klepsteelafdichtingen, olie lekt van bovenaf door de klepstelen en in de compressiekamers. Het vult alles met koolstof en verkleurt de binnenkant van het inlaatspruitstuk. MAAR HET GAAT NIET DOOR DE ONTLUCHTING!! Waar je gek van wordt totdat je de fout vindt.

In ieder geval worden deze afdichtingen vervangen tijdens de bouw van de cilinderkop om dit probleem te voorkomen, net zoals de cilinderkop wordt gepland, onder druk wordt getest op scheuren en de klepsteelspeling binnen de geleiders wordt gecontroleerd... Kortom, slijpwerk is nodig bij het monteren van een cilinderkop, net als bij het demonteren van zuigers. Normaal gesproken worden er nieuwe zuigerveren, drijfstanglagers en hoofdlagers gemonteerd, wat geen enorme kosten met zich meebrengt, maar wel een zeer ernstig probleem kan veroorzaken.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5909 door handmatig-mechanisch
BEDANKT VOOR JE SNELLE ANTWOORD, MAAR DE CILINDERKOP IS EEN WEEK GELEDEN GRONDIG GEMAAKT, GELEIDERS, AFDICHTINGEN, ZITTINGEN EN VLAK, MAAR HET ROOKT NOG STEEDS!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5913 door handmatig-mechanisch
Je hebt het cilinderblok gedaan, kijk of de zuigers axiale speling hebben, dit veroorzaakt ook roken, als je uit de twijfel wilt komen doe er dan een dikkere olie in en een additief om het nog dikker te maken, als het roken stopt heb je problemen met de zuigerveren of de cilinders van de motor, het is belangrijk om bij het doen van de cilinderkop ook de cilinders of de zuigers te controleren, nu heb je misschien een gebroken zuigerveren, of zoiets dergelijks, vertel me wat ze nog meer aan die motor hebben gedaan, zodat ik weet waar ik heen moet, groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5914 door handmatig-mechanisch
Je hebt het cilinderblok gedaan, kijk of de zuigers axiale speling hebben, dit veroorzaakt ook roken, als je uit de twijfel wilt komen doe er dan een dikkere olie in en een additief om het nog dikker te maken, als het roken stopt heb je problemen met de zuigerveren of de cilinders van de motor, het is belangrijk om bij het doen van de cilinderkop ook de cilinders of de zuigers te controleren, nu heb je misschien een gebroken zuigerveren, of zoiets dergelijks, vertel me wat ze nog meer aan die motor hebben gedaan, zodat ik weet waar ik heen moet, groeten