Zoek MDM

Bulletin

Hyundai Galloper 99 V6 automaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden - 16 jaar en 7 maanden geleden #5874 door handmatig-mechanisch
Hyundai Galloper 99 V6 Automaat Gepubliceerd door manual-mecanica
:S Hallo, ik heb een Galloper II pick-uptruck uit 1999 met automatische transmissie. Wat is het probleem? Het lampje van de schakelpook blijft in stand "D" staan, of, met andere woorden, het maakt niet uit of hij in stand P, R, N, D, 2 of L staat. Hij blijft alleen branden in stand "D". Kan iemand me helpen met dit technische probleem? Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: 16 jaar 7 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5899 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hyundai Galloper 99 V6 Automaat
En als je de versnellingspook in N zet, heeft de bestelwagen dan de neiging om vanzelf weg te rijden wanneer je de rem loslaat, net zoals in een versnelling?

Als hij vanzelf wegrijdt, zelfs als je hem in N zet, ligt het probleem bij de transmissie, die vastzit in de ingeschakelde versnelling.

Als de bestelwagen zich normaal gedraagt, alle versnellingen werken, maar in N niet vanzelf wegrijdt en het lampje toch niet uitgaat, betekent dit dat ofwel de schakelpositiesensor kapot is, ofwel de kabel die het waarschuwingslampje aanzet geaard is, waardoor het waarschuwingslampje onregelmatig gaat branden.

Normaal gesproken zou de motor niet moeten starten als hij niet in P of N staat, toch? Het zou interessant zijn als je me kon vertellen of hij normaal start of dat je hem juist niet kunt starten.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5900 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hyundai Galloper 99 V6 Automaat
B) Bedankt, mijn vriend, voor je informatie. De versnellingsbak werkt perfect. Ik ben het eens met wat je me vertelt over het contactdoosje van de schakelpositieverlichting. Als ik de auto start en de versnellingspook in een willekeurige stand zet, schakelen de versnellingen perfect, maar NEE! Het contactdoosje verandert. Daarom houd ik rekening met de mogelijkheid dat het dat contactdoosje is. Helaas staat in de handleiding die ik op deze manier heb gedownload niet precies waar dat contactdoosje zit. Ik vermoed dat het onderdeel is van de versnellingsbak. Nogmaals bedankt voor je hulp, en ik zal onder de motorkap van de auto kijken of ik het kan vinden.
Groeten uit Venezuela.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5911 door handmatig-mechanisch
Hallo mahalo2003, zoals megabeat_1 al zei, als de auto normaal werkt, heb je geen probleem met de versnellingsbak, maar eerder met de versnellingsindicator. Kijk naar de Chrysler-modellen, bijvoorbeeld de Caravan. Wanneer je het instrumentenpaneel verwijdert, vind je dit onderdeel meteen. Sommige hebben een connector om te selecteren en andere hebben een zeer sterk snoer dat werkt met een zeer sterke maar zachte veer. Het enige dat niet sterk genoeg is, is het plastic waar deze veer aan vastzit, dat gemakkelijk breekt. Dat zou de oorzaak van het probleem kunnen zijn. Controleer het. Je hebt in ieder geval niets te verliezen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5919 door handmatig-mechanisch
Bedankt kikemec, dat zal ik doen.