Zoek MDM

Bulletin

Olie-natte bougies op Tsuru GSII 95

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5818 door handmatig-mechanisch
Olie-natte bougies op Tsuru GSII 95 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, help me alsjeblieft. Ik heb een Tsuru GSII 95, 1.6 motor, 16 kleppen en een bougie wordt nat van de olie, maar niet de elektrode, maar de kamer waar de bougie in gaat. Ik heb dus problemen omdat de stroom uitvalt. Hierdoor maakt de bougiekabel geen goed contact en schokt de auto. Ik heb geen idee wat het kan zijn of waarom! Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat er aan de hand is.

Alvast bedankt. huh:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5819 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olie-doordrenkte bougies op de Tsuru GSII 95
Leg het wat beter uit: als het aan de binnenkant zit, is het één ding, als het aan de buitenkant zit, is het een ander ding. Als het aan de buitenkant zit, wat ik denk, kan het de kleppendekselpakking zijn die olie lekt. Als het aan de binnenkant zit, kunnen er verschillende dingen zijn, van een klepgeleider tot een gebroken ring. Het hangt allemaal af van het defect.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5826 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Olie-doordrenkte bougies op de Tsuru GSII 95
Het zit niet in de bougie, want de elektrode is droog. Het keramische deel, waar de verdelerkabels op de bougie zijn aangesloten, is nat. Ik weet niet of er een pakking in de bougiedop zit die voorkomt dat er olie in de bougies komt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5844 door handmatig-mechanisch
Goedenavond, kijk eens of de kabel verstopt zit met olie. Ik neem aan dat je bougiekabels door een buis lopen, dat wil zeggen dat ze via een kanaal van bovenaf naar binnen komen in een tunnel die verticaal loopt, toch? Als dit het geval is, heeft het kleppendeksel de normale pakking plus vier ringen die dit kanaal afdichten. Als deze na verloop van tijd doorbranden, stroomt de olie naar de kabels. Koop de kleppendekselpakking, die wordt meegeleverd met de vorm en aan de binnenkant zitten de ringen, en dat is alles. Dicht hem af met een kleine cycloon om 100% zeker te zijn dat hij niet lekt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5891 door handmatig-mechanisch
Ik ben het eens met het antwoord van kikemec. In de Peugeot-lijn was er een model, de 504, met een soortgelijk systeem!!! Vervang de pakking en de bovenste keerringen en plaats bij het terugplaatsen een keerring op de cilinderkop, plaats de pakking erop en plaats de keerring daar weer op. Monteer vervolgens de kop en draai hem vast. Draai hem over een paar dagen weer vast op de kop. Als je hem niet vastdraait, kan hij weer lekken!!
Succes en laat ons weten wat er is gebeurd!