Zoek MDM

Bulletin

Waarschuwing voor ontstekingsstoring bij Peugeot Expert HDI 110

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5797 door handmatig-mechanisch
Ik heb al een paar dagen last van een oranje waarschuwingslampje dat waarschuwt voor een storing in de ontsteking/brandstof, terwijl de motor perfect loopt.
De motor is een 110 pk HDI met 80.000 km op de teller.
De enige optie is om hem naar een erkende garage te brengen voor een controle, maar dat kan pas rond Kerstmis, en ik heb de auto dagelijks nodig.
Ik stel alle tips op prijs.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden - 16 jaar en 7 maanden geleden #5809 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Waarschuwing voor ontstekingsstoring bij Peugeot Expert HDI 110
Om te bepalen of de storing wordt veroorzaakt door een vluchtige storing of dat er juist sprake is van een constante storing in het brandstofinjectiesysteem, doet u één eenvoudige handeling:

koppel een van de accupolen los (de pluspool is heel eenvoudig te verwijderen) en laat deze een nacht losgekoppeld. Dit reset de regeleenheid en wist de foutcode. Sluit de volgende ochtend de stekker weer aan, start de auto en ga naar uw werk.

Als het storingslampje niet gaat branden wanneer u de accu weer aansluit en de auto opnieuw start, betekent dit dat de storing zich niet heeft voorgedaan. Als het lampje echter blijft branden wanneer u de auto start of op weg naar uw werk gaat branden, betekent dit dat de storing aanhoudt.

Wees voorzichtig: het loskoppelen van de accu zorgt ervoor dat de klok niet meer loopt en u de code in de radio moet invoeren om deze aan te zetten. U moet ook de radiozenders opnieuw onthouden.

Als de storing aanhoudt, moet u naar de garage voor een diagnoseapparaat, zodat de expert de storing kan identificeren. Hoe dan ook, ik kan je één ding vertellen: het hoeft geen ernstige storing te zijn als de auto je toelaat om door te rijden zonder rare dingen te doen, rook te blazen, startproblemen te hebben of iets dergelijks. Het enige wat je nu zult merken, is dat de motor vermogen mist, omdat de ECU hem om mechanische veiligheidsredenen niet zijn volledige vermogen laat ontwikkelen terwijl hij in het storingsprogramma staat. Met vriendelijke

groet.
Laatst bewerkt: 16 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5814 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-meca op het onderwerp: " Waarschuwing voor ontstekingsstoring op Peugeot Expert...
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, en het klinkt logisch. Als ik iets zou opmerken, zou ik het niet verplaatsen, maar voorlopig heb ik er vertrouwen in, omdat het goed reageert.
Het waarschuwingslampje is sinds gisterenmiddag niet meer gaan branden. Zodra ik het heb, zal ik de oplossing die je voorstelt proberen, en als het waarschuwingslampje blijft branden, neem ik het mee naar huis.
Ik heb een vraag: zelfs als het waarschuwingslampje uitgaat, wordt de melding dan vastgelegd in de regeleenheid, en als ik het controleer, wordt dan de oorzaak van de storing gevonden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5821 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Waarschuwing voor ontstekingsstoring op Peugeot Expert...
Ik weet het niet zeker, maar hebben deze auto's niet net als de Toyota een waarschuwing voor vervanging van de distributieriem? Controleer voor de zekerheid of er losse connectoren in de motor zitten, of controleer de niveaus.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5838 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Waarschuwing voor ontstekingsstoring bij Peugeot Expert HDI 110
Kijk, de beste manier om Peugeot-motoren te resetten is door de accu los te koppelen. Wanneer u de motor weer aansluit, opent u het contact (zonder te starten) gedurende 20 seconden, sluit u het contact vervolgens ongeveer 15 seconden, opent u het contact vervolgens weer 20 seconden en start u de motor. De 206 is net zo, ik weet niet hoe die van u werkt. Maar als de fout in de code of het lampje geen onregelmatige werking veroorzaakt, hoeft u zich geen zorgen te maken.