Ik ben een onervaren monteur vanwege een gebrek aan ervaring, omdat ik in juni van school ging nadat ik mijn studie had afgerond. Ik werk in de landbouwwerktuigkunde, maar ik hou ook van auto's en klusjes. Als iemand mij kan helpen, dan is dit mijn kleine probleem:
weet iemand hoe ik de koppeling van een Mercedes Vito 110D bestelwagen uit 1996 kan demonteren? Ik ben begonnen met het demonteren ervan. Ik heb de aandrijfassen verwijderd en alles wat het technische tijdschrift van de auto me vertelt, maar er staat dat ik de as moet demonteren, laten we zeggen de transmissie-as die van het differentieel naar de rechter aandrijfas gaat en ik kan die as niet demonteren. Die as gaat door een steun waarvan ik denk dat het ook de dynamo-steun is. Die as heeft op dit gebied een soort zwanenhals, laten we zeggen dat hij naar het wiel toe zou moeten komen. Wat er gebeurt, is dat ik niet weet of er een klein pennetje in die as zit en dat dat de reden is dat hij er niet uitkomt, of dat ik hem met een soort trekker moet verwijderen, of dat hij vastzit of dat hij gedemonteerd moet worden. Aan de andere kant heb ik de doos verwijderd, alle bevestigingsschroeven, laten we zeggen van het motorgedeelte, en ik heb zelfs een beetje bij de behuizing zelf geopend, maar wat er gebeurt, is dat ik de tandwielen van het primaire secundaire differentieel ben gaan zien en daar heeft hij een gespleten as. Wat er gebeurt, is dat ik Ik weet niet of het door naar buiten trekken is dat deze as eruit komt, want dat heeft me bang gemaakt. Ik heb de behuizing weer gesloten, want ik denk dat deze via de koppelingsbehuizing gedemonteerd moet worden. Maar ik heb een probleem met de transmissieas, en ik weet niet hoe ik deze eruit moet krijgen. Ik heb geprobeerd deze via het koppelingsgewricht te openen, maar ik kan hem niet uithollen. Als iemand weet hoe hij/zij mij kan helpen, zou ik dat op prijs stellen, want de bus is van mijn vader en ik heb hem half gedemonteerd in de garage staan. Heel erg bedankt en met vriendelijke groet, Ruben