Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de versnellingsbak in een Ford Focus uit 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5726 door handmatig-mechanisch
Versnellingsbakproblemen in een Ford Focus uit 2000. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Ford Focus uit 2000, handgeschakeld, en bij het schakelen, van neutraal naar de eerste versnelling en van de tweede naar de derde, hoor ik een heel hard geluid, alsof de versnellingen vastlopen. Bij het schakelen naar een andere versnelling hoor ik helemaal niets. Ik ben ermee naar drie verschillende monteurs geweest, en ze vertellen me allerlei oorzaken en problemen waar ik niet helemaal zeker van ben. Ze hebben het over de koppeling, een ander over versleten synchro-ringen, enzovoort, enzovoort. Kan iemand me alsjeblieft wat meer vertellen? Doei :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5729 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Versnellingsbakproblemen in een Ford Focus uit 2000
Het eerste waar je naar moet kijken is of er valvula (valvula) in zit. Als je hem al naar drie monteurs hebt gebracht, dan hebben ze er vast al naar gekeken. Het kan ook zijn dat de koppeling niet goed is. Kijk of de koppelingskabel te los zit of dat de druklagerhendel het einde heeft bereikt. Als de synchronisatieringen versleten zijn, probeer dan de aftapplug van de versnellingsbak te verwijderen. Die heeft een magneet en als je metaalsplinters vindt... weet je wel, slecht teken. Hoe dan ook, als het probleem bij de versnellingsbak zit, is het het goedkoopst om naar een sloop te gaan en te laten kijken waarom die van jou kapot is gegaan. Hoe dan ook, ik hoop dat het je op de een of andere manier helpt. Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5738 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Versnellingsbakproblemen in een Ford Focus uit 2000
Probeer de wonderbaarlijke SLICK50-versnellingspook aan de versnellingsbak toe te voegen.