Zoek MDM

Bulletin

rechter koplamp vervangen Peugeot 206

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5701 door handmatig-mechanisch
Hallo, een van de lampjes in mijn rechterkoplamp is doorgebrand en ik wil hem graag zelf vervangen, maar ik weet niet hoe. Kan iemand me een tip geven?

Bedankt. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5702 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Het vervangen van de rechter koplamplamp van een Peugeot 206
De koplamp heeft aan de achterkant ronde, zwarte rubberen dopjes van ongeveer 7 centimeter in diameter. Als je erachter reikt, raak je de dopjes aan en als je ze naar achteren trekt, zie je de lampbehuizingen.

De lampen zitten met elastische draden in de fittingen. Je moet de draad naar binnen (richting het koplampglas) en opzij duwen om hem los te maken van de bevestigingsklem. Je moet ook de aansluiting verwijderen die de lamp van stroom voorziet; deze klikt er eenvoudig op, maar is enigszins stug.

Het is belangrijk om de glazen lampen NIET MET JE VINGERS AAN TE RAKEN. Als je dat toch doet, maak ze dan schoon met een doek en alcohol of zeepsop. Bij de temperatuur waarbij de glazen lamp wordt verhit, reageert het ureum in het zweet en beslaat de lamp en de koplampparabool, waardoor de helderheid van de optiek afneemt.

Ik heb geen afbeeldingen gevonden om in deze thread te plaatsen om je taak te vergemakkelijken. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5712 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Het vervangen van de rechter koplamplamp van een Peugeot 206
Hallo Irisa, zoals megabeat_1 al zegt, is de achterklep zonder al te veel moeite te verwijderen. Je tilt hem er gewoon af. Van bovenaf gezien zit er in het midden een vin die op een slot lijkt. Deze is lastig te verwijderen, maar hij komt er aan de onderkant uit. Er zitten twee geleiders bij. Deze opstelling hangt een beetje af van het bouwjaar, want zoals megabeat_1 al zegt, is er een ronde, geschroefde. Verwijder vervolgens de elektrische connector. Trek hem naar achteren en verplaats vervolgens de bevestigingsdraden. Afhankelijk van het model worden ze naar beneden en opzij geduwd, of allebei tegelijk naar het midden. Het zal niet moeilijk voor je zijn om te begrijpen hoe je dit moet doen. Verwijder de lamp of het gloeilampje en vervang hem. Wees voorzichtig, want de lamp past maar op één plek. Aan één kant zit er een soort platte geleider. De basis is rond, dus je kunt hem gemakkelijk herkennen. Wees voorzichtig dat je de lamp niet aanraakt, vooral niet de punt, want die wordt ondoorzichtig. De lamp die je gebruikt is een H7 van 12 volt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5728 door handmatig-mechanisch
Hallo,
bedankt voor je antwoorden.
Ik had ze nog niet gelezen.
Ik heb geen enkel risico genomen en de auto gisteren naar Norauto gebracht. Ik was bang om hem aan te raken zonder het te weten...
Groeten.