Zoek MDM

Bulletin

Kia Picanto's storing in de achterremlichten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5694 door handmatig-mechanisch
Kia Picanto remlicht achter defect Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb het volgende probleem: een maand geleden merkte ik dat de achterremlichten van mijn auto niet aangingen. Ik heb de zekering en de lampjes gecontroleerd. Ze vertelden me dat het de rempedaalschakelaar zou kunnen zijn. Hoe kan ik controleren of die goed is? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5698 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kia Picanto remlicht achter defect
Hoi Josnene, je hebt inderdaad problemen met de rempedaalschakelaar, want daarmee worden de lichten aangestuurd. Ik weet niet over welke auto je het hebt, ik bedoel het merk of model, maar over het algemeen kun je hem gemakkelijk verwijderen. Er zitten maar twee of drie schroeven aan, soms zijn het moeren met een vaste draad. Dit is een drukknop, maar het zou handig zijn om de tester op de plaats te zetten waar de verbindingen zitten, bij de continuïteitsmeting of bij het fluitsignaal. Hoe je het ook wilt doen, druk op de knop en dan zou het moeten werken. Als je geen tester hebt, kun je het met een testlamp doen, de kabels aansluiten en kijken of het lampje gaat branden, dat is alles.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5705 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kia Picanto remlicht achter defect
Je kunt ook een heel simpele test doen: verbind de draden met het contact aan en kijk achter je.

Het is mogelijk dat de schakelaar gewoon ingedrukt is of dat er een metalen clipje op zit. Je kunt dit zien door je hoofd in het pedalenkastje van de auto te steken. Gebruik een zaklamp of doe het buiten in de zon, want je kunt niet veel zien onder het stuur.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5759 door handmatig-mechanisch
Oké, hartelijk dank voor de informatie. Ik ga het testen en reageer later. Mocht iemand van jullie iemand kennen die de werkplaatshandleiding voor de Kia Picanto heeft, dan zou ik dat zeer op prijs stellen. Ik kijk uit naar jullie reacties. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5824 door handmatig-mechanisch
Let op als de schakelaar twee of vier draden heeft