Zoek MDM

Bulletin

MOTORPROBLEMEN TSURU II 1989

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5693 door handmatig-mechanisch
MOTORPROBLEMEN TSURU II 1989 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Tsuru II uit 1989 en als ik hem start, is er niets aan de hand. De motortemperatuur loopt echter een beetje op en als ik niet gas geef, slaat hij af. Als ik rem en niet gas geef, slaat hij ook af en moet ik steeds gas geven. Sommige mensen zeiden dat het de brandstofpomp zou kunnen zijn, maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik kan controleren of het de pomp is en zo niet wat het dan zou kunnen zijn. KAN IEMAND MIJ ALSJEBLIEFT HELPEN? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5707 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE 1989 TSURU II-MOTOR
Heeft hij een carburateur of brandstofinjectie?

Als hij een carburateur heeft, is de kans groot dat de carburateur vuil is en de brandstofstroom bij stationair draaien te laag is, ook al start hij prima als hij koud is omdat het chokemechanisme ingrijpt en de dosering aanzienlijk verhoogt.

Bij brandstofinjectie is het mogelijk dat er een onjuiste luchtinlaat in het inlaatspruitstuk zit, waardoor er straatlucht binnenkomt zonder dat de ECU het merkt. Op die manier injecteert hij minder brandstof dan normaal en slaat hij uiteindelijk af.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17203 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET DE 1989 TSURU II-MOTOR
Ik heb ook een Tsuru uit '89, en uit eigen ervaring kan ik je vertellen wat de platina's zijn. Als je niet bent overgestapt op elektronische ontsteking, is dat een veelvoorkomend probleem bij die auto's. Groeten.