Zoek MDM

Bulletin

Lekkage verwarming Peugeot 206

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden - 16 jaar en 8 maanden geleden #5668 door handmatig-mechanisch
Peugeot 206 Verwarmingslek Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een 206 16V en ik zag een plas op de vloer ter hoogte van de pedalen. Toen ik vervolgens zocht naar de oorzaak van het lek, verwijderde ik een soort grijze kurken afdekking die links van de middenconsole zit, naast het gaspedaal. Nou, ik kan de twee inlaat- en retourleidingen van het koelsysteem zien en ze komen samen in een doos. Het probleem dat ik heb met die verbinding, ik denk dat het de O-ring is, afgaande op wat ik hier heb gehoord. Ik heb geprobeerd hem te demonteren, maar ik weet niet wat ik precies aan het doen ben of hoe ik dat moet doen. Hij heeft twee schroeven en drie drukklemmen. Als ik de twee schroeven losdraai en de klemmen probeer los te maken, komt er koelvloeistof uit die ik niet kan controleren en alles gaat verloren. Kan iemand me helpen met dit probleem? Bedankt
Laatst bewerkt: 16 jaar 8 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5669 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Lekkage verwarming Peugeot 206
Manuel begint met het aftappen van de radiator, verwijdert de onderste slang en pakt vervolgens het lek aan. Het vreemde is dat de verwarmingsslang niet kapot is, maar gewoon los is geraakt...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5670 door handmatig-mechanisch
Hoi Manuelenge, kijk, zoals Esmeralda zegt, je moet de koelvloeistof aftappen, het is hetzelfde als bij de motor en je moet het doen via de vlinderklep die in de radiator zit. Als deze geen purge-vlinder heeft, moet je de onderste radiatorslang verwijderen. Het is handig om een caiman bij de hand te hebben. Wees voorzichtig met de purge-klep of vlinderklep. Als ze erg hard zijn, hebben ze de neiging te breken en dat betekent dat je de hele radiator moet vervangen. Daarom verwijder ik altijd de slang om zekerder te zijn. Nu moet je er bij het werken zeker van zijn dat het niet de verwarmingsradiator is die kapot is. Als dit het geval is, kost het je veel om hem eruit te halen, omdat je bijna het hele paneel moet demonteren. En zelfs dan zijn er bijna geen reparaties voor deze radiatoren, tenminste hier in Chili. Nou, als dit het geval was en je kunt er geen demonteren of er een krijgen, moet je het lek hoe dan ook stoppen, want je verliest koelvloeistof uit de motor. Een goede truc om dit met de hand te repareren is als je de verwarming niet gebruikt of koude lucht is alles wat nodig is om deze slangen te overbruggen. Dat is alles. Als je niet weet hoe je de slang moet overbruggen, of het wilt weten, vraag het me dan gewoon, want het is een beetje lang om je dit nu te vertellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5682 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, het lek zit in de O-ring die zich precies tussen de verwarmingskast en de inlaat- en retourbuizen naast de pedalen bevindt. Zoals ik al eerder zei, heeft de koppeling twee schroeven. Bij het losdraaien ervan lekte er, zoals normaal, vloeistof en jullie hebben me al de oplossing gegeven. Mijn twijfel is dat het lijkt alsof het allemaal één geheel is, hoewel dat logischerwijs niet zo is. Het is om te voorkomen dat er iets kapot gaat, aangezien het lijkt alsof het afgedicht is. Hé, heel erg bedankt allemaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #5720 door handmatig-mechanisch
De twee rubberen slangen die naar de kachel lopen, eindigen in een soort fitting die met een borgclip in de kachel wordt geklikt. Het is belangrijk om de O-ringen licht in te vetten met vaseline om het inbrengen te vergemakkelijken en te voorkomen dat ze bekneld raken.

De kachel bestaat uit één stuk, vergelijkbaar met een radiator, maar dan kleiner. Dat wil zeggen dat de radiatorbehuizing van de kachel begint bij de vrouwelijke fitting waar de twee slangen doorheen lopen en eindigt bij de aluminium kern van de kachel, waaraan deze is vastgelijmd. De andere behuizing van die radiator is verborgen, net tegenover de waterinlaat- en -uitlaatbuizen, en is ook vastgelijmd aan de aluminium kern. De kachel wordt volledig teruggeplaatst (alsof het een radiator is; alles komt er aan de linkerkant uit als een cassette; je draait de schroeven los en hij springt eruit).

Met vriendelijke groet.