Zoek MDM

Bulletin

Greenscreen in 2004-stijl (scherpte verloren)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden - 16 jaar en 10 maanden geleden #5644 door handmatig-mechanisch
elektronisch werkt, maar ik heb niet de kennis om het te begrijpen.
Het groene scherm van mijn Fiat Stilo is niet meer helder en ik kan de cijfers of de waarschuwingen voor de stad, olie, enz. nauwelijks zien.
Bij Fiat zeggen ze dat ze een nieuw onderdeel moeten plaatsen dat 200 euro plus arbeidskosten kost (ongeveer 300 euro)... zoiets als een led of zoiets... maar ik vind het moeilijk om ze te geloven, want ze doen er altijd alles aan om niet te falen.
Ik denk dat het een onbelangrijk onderdeel kan zijn, maar je moet weten welk... ze zeggen dat ze het hele dashboard van het scorebord moeten verwijderen om bij het kleine scherm te komen. Als u me kunt helpen, zou ik dat op prijs stellen. Groeten
en felicitaties aan de makers van l apag, want het is heel goed om een paar euro te besparen en niet opgelicht te worden. Groeten
Laatst bewerkt: 16 jaar 10 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5645 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Stilo 2004 green screen (het is scherp geworden)
Het is een dag geleden, de zon kwam tevoorschijn en nadat ik in de zon had gelegen, heb ik hem gestart en het scherm is onberispelijk, nog een voorbeeld van hoe weinig vertrouwen de Fiat-garage je hier in Cartagena geeft. Nu heb ik een volledig helder scherm. Zou het een vochtprobleem kunnen zijn of zoiets? We zullen het in de loop van de tijd zien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5653 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Stilo 2004 green screen (het is scherp geworden)
Het zou gemakkelijk iets te maken kunnen hebben met de omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid. Vloeibaar kristal verhoogt het contrast naarmate het warmer en droger wordt, tot het punt dat als je je telefoon, horloge of rekenmachine in de auto laat liggen in direct zonlicht, het scherm helemaal zwart wordt totdat het is afgekoeld.

Met vriendelijke groet, en ik hoop dat dit het probleem is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5661 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank. Voorlopig werkt het prima. Zolang er geen problemen zijn, houd ik het. Ik denk ook dat het aan de temperatuur of luchtvochtigheid ligt. We weten allemaal dat Fiats gevoelig zijn voor elektrische problemen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5673 door handmatig-mechanisch
Hoi davilovigaro, zoals altijd heeft megabeat_1 gelijk, temperatuur en vochtigheid hebben een grote invloed op deze schermen. Als het al is verwijderd, is de kans groot dat het niet meer gebeurt en als het al gebeurt, zal het veel langer duren. Als het nu weer gebeurt, zet dan de airconditioning aan of open alle ramen en je zult zien hoe het is opgelost. Ik heb het bij Peugeot en Renos gezien en hetzelfde gebeurt. Er is geen LED die deze schermen rechtstreeks verlicht, ze zijn als een klok of een mobiele telefoon. De LED's verlichten andere instrumenten, maar ik wil benadrukken dat bijvoorbeeld bij de Peugeot en vooral de 206, als het erg warm is en je naar één kant richtingaanwijzert, het grootlicht aangaat en als het koud is, is er helemaal geen probleem. Ook blijven de richtingaanwijzers hangen en als je op de rem trapt, werken ze niet. Vreemde dingen met elektronica, maar ze gebeuren.