Zoek MDM

Bulletin

Koelvloeistof aftappen in een Citroën Picasso

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5616 door handmatig-mechanisch
Koelvloeistof aftappen Citroen Picasso Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag weten of iemand mij kan vertellen hoe ik de koelvloeistof van een Picasso HDi 2.0 uit 2004 kan aftappen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5619 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koelvloeistof van een Citroen Picasso aftappen
Hallo, ik weet niet precies hoe het bij de Picasso zit, maar over het algemeen heeft de radiator een ontluchter, een soort zwarte vlinder aan de onderkant. Als deze ontluchter er niet is, zoals bij sommige Peugeots, verwijder dan gewoon de onderste radiatorslang en de vloeistof stroomt er vanzelf uit. Het is niet ingewikkeld, maar het is wel handig om een caiman bij de hand te hebben.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden - 16 jaar en 8 maanden geleden #5635 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koelvloeistof van een Citroen Picasso aftappen
Oké, hartelijk dank, Kikemec. Deze heeft geen aftapkraan. Ik doe het zoals jij zegt. Groeten.
Laatst bewerkt: 16 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5686 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, wanneer je de koelvloeistof aftapt, via de ontluchter of de onderste slang, zet dan de verwarming op maximaal, zodat de radiator ook leegloopt en er geen luchtbellen ontstaan. Succes.