Zoek MDM

Bulletin

crank walk eclips 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5595 door handmatig-mechanisch
crank walk eclipse 1999 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, hoe gaat het?

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik sta op het punt om een Eclipse GS uit 1999 uit de VS te kopen. Tijdens het lezen over deze auto kwam ik de Crank Walk tegen en ik heb een paar vragen,

ongeveer deze:

1.- Wat is die Crank Walk precies?

2.- Hoe weet ik of een Eclipse dit probleem heeft?

3.- Is het duur om hem hier in Mexico te repareren?

4.- Kunnen alle versies van de Eclipse dit probleem hebben, of niet de GST en GSX? Hoewel ik heb gelezen dat de GST en GSX nog gevoeliger zijn.

5. En HET BELANGRIJKSTE, kan hij blijven werken met de Crank Walk? Of was de auto gewoon waardeloos,

ik bedoel, ik wil er niet mee racen, maar gewoon een ritje maken, nou ja, misschien een beetje accelereren op de snelweg om een Chevy=)

6 voort te slepen. - Volgens wat ik heb gelezen, zijn de auto's met een 4G63T-motor het meest getroffen. De 99GS Eclipses hebben die motor niet, toch?

Op Wikipedia vond ik de motorversie:

es.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Eclipse.

Daar staat dat de GS een 420A "Chrysler"-motor heeft. Ik neem aan dat het dezelfde is als de Neon. Corrigeer me als ik het mis heb en de GS Spyder "cabriolet" heeft al een 4G64-motor. Een Mitsubishi-machine. Ik denk dat dit een domme vraag is. Ik ga hem stellen, maar verder niets.

7. Als de GS een Neon-motor heeft en de GS Spyder van Mitsubishi is, wat volgens wat ik heb gelezen een Mitsu is die de krukasloop krijgt, dan denk ik volgens mijn logica dat

de GS 99 niet zo gevoelig is voor het probleem van krukaslopen, of heb ik het mis? ALLE MECHANISCHE INFO DIE U MIJ KUNT GEVEN OVER DE ECLIPSE GS 99 IS WELKOM.

Bij voorbaat dank.

Ik vond deze info over krukas

[code:1]Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eclipsejulio

Nou, gebaseerd op het feit dat Ik heb uw geval gepresenteerd en ben erg nieuwsgierig geworden naar wat er daadwerkelijk voor zorgt dat de krukas in 4G63T-motoren loopt. Daarom ben ik een beetje onderzoek gaan doen. De

krukasbeweging

kan te wijten zijn aan een slechte montage van de krukasvolger in de lagers, wat resulteert in ongelijkmatige belasting en contact met de krukassensor. Concluderend: voortijdige uitval van alle 4G63T-bouten met zeven bouten.

Dit gebeurde al sinds de productie van de DSM 2G, omdat Mitsubishi Motors te veel defecte krukassen introduceerde.

dit te verhelpen, heeft Mitsubishi talloze krukasvolgers ontwikkeld met als doel overmatige krukascirculatie te elimineren.

Gebruikers met de DSM 1G hoeven zich geen zorgen te maken, aangezien dit probleem alleen voorkwam in 4G63T-motoren van na 1994. Opgemerkt dient te worden dat andere voertuigen met hetzelfde probleem de Mazda Miata en de Volga 2.1 LTS zijn.

Symptomen die verband houden met krukasloop:

*Koppelingsgevoeligheid

*Krukhoeksensorfout (controlelampje motor)

*Toerental daalt aanzienlijk wanneer het koppelingspedaal wordt losgelaten.

*De koppeling keert niet terug naar normaal na het intrappen.

Wanneer dit gebeurt, slaat de motor af. Vroeg of laat zal hij afslaan, zal het moeilijk zijn om te schakelen, de koppeling in te drukken, of zal er zelfs een klein tikkend geluid te horen zijn.

Heb ik last van krukasloop?

U kunt heel eenvoudig vaststellen of uw DSM last heeft van krukasloop door een meetklok op het blok op de voorste poelie te installeren, de krukas voorzichtig heen en weer te bewegen, de stuwafstand te meten, houd er rekening mee dat de limiet 0,011 of 0,026 mm is.

Wat moet ik doen om krukasloop te controleren of te voorkomen?

Gebruik altijd een 1g oliefilter.... Een groter filter zorgt voor betere smering en filtratie.

Let op wat uw auto doet, houd de oliedruk in de gaten en zorg ervoor dat deze goed wordt onderhouden.

Houd er rekening mee dat krukasloop niet altijd te controleren is, want in die gevallen is het eenvoudig ombouwen naar een 6-boutssysteem.

In sommige gevallen slaat de DSM af (krukasloop) wanneer u naar links krukt of probeert te starten.

Voordelen van het ombouwen van uw auto naar een 6-boutssysteem:

*Sterkere krukassen.
*Groter gasklephuis, inlaatspruitstuk en spruitstuk.
*Grotere turbospoel, wat meer pk's betekent.
*Crankwalk.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.