Zoek MDM

Bulletin

Falen van het anti-vervuilingssysteem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5602 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Storing in het anti-vervuilingssysteem
Hartelijk dank voor uw reactie.
Gisteren, toen ik de motor bekeek, ontdekte ik dat de luchtleiding die van het luchtfilter naar de inlaat loopt, los zat. Dit betekent dat de lucht niet door het filter of de sensor (ik neem aan dat die de stroomsnelheid meet) bij de filteruitlaat stroomde. Ik heb die leiding weer aangesloten en vandaag, na ongeveer 30 km te hebben gereden, ben ik gestopt. Toen ik de auto opnieuw startte, ging het waarschuwingslampje uit en was alles weer normaal. Ik
wil van deze gelegenheid gebruikmaken om nog een vraag te stellen: wat raadt u aan als het gaat om dieseladditieven om de injectoren schoon te houden en de verbranding te verbeteren? Ik gebruik normaal gesproken YP Ultradiesel diesel.
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5742 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Storing in het anti-vervuilingssysteem
Kijk, de meeste additieven zijn verrijkte benzine. Voeg een liter benzine toe, ga de weg op en rijd bijvoorbeeld in de vierde versnelling met meer dan 4000 tpm of in de derde. Het probleem zit waarschijnlijk in koolstofafzetting (onverbrande brandstof) in de turbo, uitlaatsensoren of iets dergelijks.
Als dit het probleem niet oplost, raadpleeg dan de berichten die je eerder hebt gelezen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5776 door handmatig-mechanisch
Hoi nferrecio, kijk, ik raad nooit additieven aan om injectoren te reinigen, en ook niet voor benzine. De beste manier om injectoren te reinigen is met ultrasoon geluid. Het is niet duur en wordt elke 25.000 of 50.000 kilometer gedaan. De kosten zijn niet zo hoog en de brandstofbesparing is merkbaar. Additieven genereren vervuilende deeltjes en koolstofresten die zich in de klepzittingen nestelen en dan ziet alles er slecht uit. Daarom raad ik ze af.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
5 jaar en 11 maanden geleden - 5 jaar en 10 maanden geleden #53849 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp: Storing in het anti-vervuilingssysteem
Ik heb hetzelfde probleem gehad met het anti-vervuilingssysteem in mijn 307. Ik weet dat dit probleem al jaren oud is en dat u het zich misschien niet eens meer herinnert, maar als u nog weet welke oplossing u hebt gevonden, zou ik dat op prijs stellen.
Laatst bewerkt: 5 jaar 10 maanden geleden door .