Zoek MDM

Bulletin

Falen van het anti-vervuilingssysteem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5558 door handmatig-mechanisch
Storing in het anti-vervuilingssysteem Gepubliceerd door manual-mecanica
Er ging een melding af in mijn Peugeot 307 HDI 2.0 90 pk met de melding "Storing in het anti-vervuilingssysteem". Kan iemand me helpen door uit te leggen wat deze storing inhoudt, aangezien de auto perfect normaal rijdt, en hoe ik het knipperlicht kan uitschakelen?
Alvast bedankt,
Nestor.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5571 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Storing in het anti-vervuilingssysteem
Hallo, als je meer dan 100.000 km hebt gereden, betekent dit dat je additief (Cerin) voor het onderhoud van het roetfilter op is. Je moet naar een servicecentrum om het additief bij te vullen en de ECU te resetten om de waarschuwing uit te schakelen.

Als je minder dan 100.000 km hebt gereden, is er waarschijnlijk een probleem met het roetfilter. Zo ja, houd dan rekening met € 600.

Veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5574 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Storing in het anti-vervuilingssysteem
Doe deze test: rijd ongeveer veertig minuten met een constante snelheid harder dan tachtig kilometer per uur en kijk of het lampje uitgaat. Is alles in orde? Anders kan het zijn dat het additief op is. Ik geloof dat de handleiding de procedure uitlegt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5588 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor je reactie. Dit model heeft geen roetfilter, dus het kan ook niet zo zijn dat de vloeistof op is. Het probleem moet ergens anders zitten. Weet
iemand waar de lambdasonde zit? Ik heb hem in de uitlaat gezocht, maar kon hem niet vinden.
Dank je wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5591 door handmatig-mechanisch
Als het een 90 pk 307 2.0 HDI is, je een DW 10 TD-motor hebt en je geen lambdasonde in de uitlaat of een roetfilter hebt, dan duidt het lampje dat gaat branden op een elektrische of elektronische storing in het motormanagement.

Het eerste wat je nu moet doen, is een diagnose uitvoeren om het type storing te bepalen: EGR, MLM, hogedruksensor, lagedruksensor... er zijn duizend-en-een mogelijke oorzaken.

De auto lijkt misschien goed te lopen, maar in werkelijkheid loopt hij niet soepel, omdat je rijdt met de ECU in het "storingsprogramma", waar hij de motor zo optimaal mogelijk aanstuurt op basis van gegevens van de nog werkende sensoren. Het brandstofverbruik is echter hoger dan normaal en de prestaties nemen af (soms schokken auto's of stoten ze veel uitlaatgassen uit). Ik raad je daarom aan om niet te lang te wachten met het zoeken van mechanische hulp.

Met vriendelijke groet.