Zoek MDM

Bulletin

Vervang de remblokken achter op de Ibiza, 98

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5504 door handmatig-mechanisch
Ik had een klein probleempje bij het vervangen van de remblokken achter op mijn Ibiza uit 1998. Toen ik de zuiger terug wilde duwen om de remblokken te laten passen, lukte dat niet. Zou het kunnen dat de schroefdraad vastzit?
Hartelijk dank. Welk gereedschap heb ik nodig als dat het geval is? Nogmaals bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5505 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Remblokken achter vervangen op de Ibiza uit 1998
Hoi John, ze verkopen hier een set voor, maar controleer in ieder geval of de zuiger een inbussleutel heeft die in het midden van de kop past. Zo ja, draai dan de zuiger en duw tegelijkertijd. Gebruik een schroevendraaier of iets anders dat je ziet. Zo niet, steek dan een GROTE schroevendraaier tussen de pad en de schijf en wrik hem omhoog. Hij beweegt langzaam en is stroef. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5508 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Remblokken achter vervangen op de Ibiza uit 1998
Hallo, eerlijk gezegd heb ik geen inbussleutelgleuf in het midden van de zuiger gezien. Ik heb geprobeerd hem met een schroevendraaier omhoog te wrikken, maar... niets. Ik kreeg hem er niet meer in. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet doen. Ik heb de dop van de remvloeistoffles verwijderd om het niveau iets te verhogen, maar nog steeds niets. Ik weet het niet...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5514 door handmatig-mechanisch
Probeer de duimschroef los te draaien en omhoog te wrikken. Het kan zijn dat de slang verstopt is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5522 door handmatig-mechanisch
Hallo John, kijk, de beste manier om het te weten is door naar de cilinder te kijken. Als deze die concave vorm heeft die gebruikelijk is bij cilinders en naar binnen gaat, wordt deze gewoon vastgegrepen. Als deze plat is en een soort kruis heeft, is deze voorzien van schroefdraad, zoals bij de Masda 323 en andere modellen, of zoals bij de Subaruz Loyale. Als dit het geval is, kunt u uzelf helpen met een boormachine en een hamer en deze draaien door middel van slagen of met een vrij grote kroonsleutel. Als de cilinder normaal is, hoeft u deze alleen maar te verzinken met een werkbank of wat u ook bij de hand hebt, zodat u niet met de remklauwen hoeft te vechten. Ik heb een C-klem gekocht, dat is wat timmerlieden gebruiken om het hout op de tafels te houden. Hier in Chili kostte het me 2500 Chileense pesos, ongeveer 4 dollar. Het bespaart veel en u hoeft geen kracht te gebruiken of uw vingers te breken. Probeer het eens, u hebt niets te verliezen.