Zoek MDM

Bulletin

Het thema is een Corsa 1.8 Evolution

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7324 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het airconditioningprobleem van de Corsa 1.8 Evolution
De tweede stand van de aircoventilator maakt lawaai, de riem maakt een hoog geluid, het interieur van de auto koelt niet, is er een compressor? Zijn de leidingen, de radiator of de ventilator geblokkeerd of verstopt? Wat hulp, bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7340 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Corsa 1.8 Evolution airconditioning
Nou, de tweede snelheid van de ventilatoren werkt op deze manier met de airconditioning. De eerste gaat erin met 200-250 PSI, de tweede met ongeveer 300 PSI. Je hebt uiteraard een drukmeter nodig om deze waarden te kunnen aflezen. Door het opwarmen van de motor wordt de eerste geactiveerd op iets meer dan de helft van de temperatuurmeter op het instrumentenpaneel, de tweede begint bij 3/4 van de temperatuur
en hoger. U zegt dat de airconditioning niet koelt als er een obstakel in het airconditioningsysteem zit. Het is normaal dat de tweede direct is, omdat de druk in het systeem stijgt. Als de tweede direct is, zonder dat de airconditioning is aangesloten, controleer dan de temperatuurmeter. Als deze op de helft of minder dan twee staat, is de kans groot dat de temperatuursensor niet werkt, de 5V-sensor geen stroom krijgt of dat de kabel of het circuit kapot is. Dit is wat ik kan zeggen op basis van de informatie die u ons hebt gegeven. Ik hoop dat ik nuttig ben geweest: woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7358 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Corsa 1.8 Evolution airconditioning
Uitstekend antwoord, ik ben het er helemaal mee eens. Houd er echter rekening mee dat een blokkade in het systeem ook gevolgen kan hebben voor u.