Zoek MDM

Bulletin

Het thema is een Corsa 1.8 Evolution

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5494 door handmatig-mechanisch
Het onderwerp is een Corsa 1.8 Evolution Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, het probleem is een 1.8 Evolution Corsa. De druk loopt op en er loopt koelvloeistof weg via de dop of bij de verbinding tussen de aluminium en de kunststof radiatortank. De thermostaat is vervangen en de spindel of temperatuursensor die de ventilator aanstuurt, is schoongemaakt. De radiator is schoongemaakt, maar dit gebeurt alleen als de airconditioning aan staat. Wat moet ik doen of controleren? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5499 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: het probleem is een Corsa 1.8 Evolution
Hallo, ik geef je de tip hoe ik dit probleem heb opgelost en jij blijft, je:knipperen: hoeft alleen de dop van de berry- of antivriestank te vervangen, want die verliest druk en sluit niet meer goed af. Ik hoop dat het jouw probleem ook oplost ;);)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5581 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: het probleem is een Corsa 1.8 Evolution
Houd er rekening mee dat Corsa's twee snelheden op de motorventilator hebben. Het kan zijn dat de eerste niet werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5615 door handmatig-mechanisch
bedankt, dat wist ik niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5620 door handmatig-mechanisch
Hallo ster, er zijn een aantal dingen die je moet weten. Alle voertuigen die opwarmen bij gebruik van de airconditioning hebben een extra ventilator die helpt bij het koelen van de koelvloeistof. Je moet er rekening mee houden dat je dit soort afzettingen niet helemaal tot bovenaan vult, want anders wordt de overtollige vloeistof via de dop eruit geblazen. Je moet hem maar half vullen, tot aan de lijn waar de twee helften van de bol elkaar raken. Deze systemen reinigen zichzelf, maar je moet ze koud vullen. Als de compressie niet overschrijdt, moet je de compressie van de cilinders controleren om uit te sluiten dat het door een kapotte pakking of een verdraaide cilinderkop tot verbranding overgaat. Als de vloeistof alleen maar wegstroomt als je de auto stilzet, controleer dan de pomp. De dop is ook belangrijk omdat deze het systeem onder druk zet.