Zoek MDM

Bulletin

Ford Explorer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5490 door handmatig-mechanisch
Ford Explorer Gepubliceerd door manual-mecanica
Alsjeblieft, wie kan me helpen, want ik heb een probleem met een Ford Explorer. De dubbele koppeling werkt niet, wat betekent dat de voorwielaandrijving niet inschakelt wanneer ik hem moet inschakelen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5502 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer
Bereikt de 4WD-hendel zijn positie? Of blijft hij halverwege staan?

Als de hendel in 4H of 4L gaat en het waarschuwingslampje gaat branden, kan de storing in de voornaven zitten. Soms wordt het vet in de naven hard en grijpt het ratel- of vrijloopsysteem niet aan of laat het niet los als je hem in 4x4 zet.

Als het niet aangrijpt, hoor je meestal een "Klak, klak, klak". Als het niet loslaat, gebeurt het dat wanneer je hem in 2H zet, de auto hard gaat rijden, alsof hij remt, en dat komt doordat de hele tussenbak nog steeds beweegt. Om hem los te laten als dat gebeurt, moet je hem in zijn achteruit zetten en een paar meter (of meer...) lopen en het "Klak, klak, klak, klak"-geluid zal beginnen totdat hij loslaat.

De oplossing is om de voornaven te verwijderen, ze goed te wassen met diesel of benzine en nieuw, lichter vet aan te brengen op het vrijloopmechanisme.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #5506 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer
Verdorie, ik heb een Vitara en ik dacht dat ik slechte voorassen had, maar het blijkt dat het schoonmaken van de voornaaf voldoende is. Nou ja, misschien kan ik er een weekendje voor vrijmaken en kijken hoe het uitpakt...