Zoek MDM

Bulletin

FORD FIESTA 1.4TDCI AMBIENTE STOPT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7679 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re:FORD FIESTA 1.4TDCI AMBIENTE STOPS
Kijk, mij is iets soortgelijks overkomen. De auto stopte na een tijdje rijden en als dat gebeurde, haalde ik de sleutel eruit, deed hem erin en startte ik hem opnieuw. Daarna gebeurde het weer. Ik verwijderde de thermostaat en toen werd het beter. Als je een Camon Rail hebt, moet je de opvoerpomp controleren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14746 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: FORD FIESTA 1.4TDCI AMBIENTE STOPS
Hoi, hoe gaat het? Ik weet niet of wat ik je vertel je troost of helpt.

Ik heb dezelfde auto als jij, een Fiesta 1.4 TDCI. Op de terugweg van het platteland begon hij die fout te maken waar je het over hebt. Hij remt af, alsof hij bijna geen brandstof meer heeft, en rijdt dan weer door, maar zodra hij een bepaalde snelheid bereikt, slaat hij af.

Eerst gebeurde het bij mij als ik 80 kilometer per uur reed, dan bij 40 kilometer per uur, en soms ook bij 90 kilometer per uur.

Ik heb de radiator, het brandstoffilter, de hogedrukpomp en de accu vervangen, maar het probleem blijft bestaan.

Wat ik aanraad, en dat doe ik nu ook (ik heb de auto nu vier maanden in deze situatie), is om de twee voorwielen op te krikken en de auto aan te sluiten op een scanner. De fout treedt op terwijl de auto rijdt; anders geeft de computer hem niet weer.

Op dit moment scannen ze mijn auto, en er zit een storing in de informatie van de linker rem. Mogelijk stuurt die onjuiste informatie naar de computer van de auto, waardoor ik niet boven een bepaalde snelheid kan rijden.

Ik raad je aan hetzelfde te doen om te zien wat er wordt weergegeven. Het is absoluut een elektrisch probleem. Een sensor stuurt onjuiste informatie, en dat kan komen doordat de auto oververhit is geraakt, waardoor een draad in de motor kan zijn doorgebrand.

Mij is hetzelfde overkomen. Ik had net de olie ververst, en toen ik terugkwam van het veld met een radiator vol troep, raakte de auto oververhit en begon hij te haperen. Het grote probleem is dat je pas weet WAAR het hapert als je het scant terwijl de auto draait.

Ik hoop dat je succes hebt, en laten we hopen dat we beide auto's kunnen repareren, want het is jammer.

Heb je nieuws? Ik houd je op de hoogte.

Knuffels.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14755 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: FORD FIESTA 1.4TDCI AMBIENTE STOPS
Fagui's pech heeft niets te maken met wat er met jou gebeurt. Het probleem met die auto die zo afslaat, kent twee duidelijke oorzaken:

1. Gebrek aan druk/doorstroming in het injectiesysteem (hier ga ik later dieper op in)

2. Elektronisch falen van het motormanagement of sleutelherkenning in het contact.

Wat betreft het eerste probleem:

als de auto vaker afslaat naarmate je meer toeren maakt, is dat een teken van brandstofgebrek, wat je in de juiste richting kan wijzen.

als je zegt dat hij alleen afslaat op de snelweg, bij "normaal" rijden, betekent dat dat hij afslaat wanneer de hogedrukpomp maximale druk levert bij een laag motortoerental.

Als we de snelheid op een invoegstrook verhogen van 30 naar 140 km/u met vol gas, en de auto na een paar seconden afremt tot hij stilstaat... Nou, dan is dat een onmiskenbaar teken van brandstofgebrek.

In dit geval is het eerste wat u moet controleren de stroomsnelheid en druk van de brandstofpomp van de tank naar het filter (indien aanwezig, aangezien de HDI's van de 2e en 3e generatie er geen meer hebben).

De staat van het brandstoffilter (schoon, uiteraard) en, als het een "cartridge-in-a-cup"-type is, de aanwezigheid van metaalschaafsel op de bodem van het filterbakje. (Als er fijn metaalschaafsel op de bodem van het filterbakje verschijnt waar het filter is geïnstalleerd, betekent dit dat de hogedrukpomp defect is en dat de diesel terugstroomt door het overtollige metaalschaafsel vermengd met metaalschaafsel.)

Als het filter een "gesloten eenheid" is, zoals een bierblikje met leidingen die ernaartoe leiden maar nergens open kunnen, moet u het in een bankschroef zetten en met een zaag (een behoorlijke röntgenfoto) doorzagen om te zien wat erin zit. (Soms is het niet betrouwbaar omdat het filter zich vult met plastic snippers tijdens het snijden.

Als de hogedrukpomp kapot is, merk je dat doordat het steeds moeilijker wordt om de motor te starten, tot het punt dat hij helemaal niet meer start (zowel als hij koud is als na plotseling stoppen).

Als je merkt dat je iets meer moet aandringen dan nodig is (hij start niet meer met een kwartslag) met de sleutel... slecht.

Bovenal zal dit niet stoppen "zomaar" gebeuren als de motor warm is (diesel verliest aan viscositeit door temperatuur en brandstoflekkage en druktoename).

Om te bepalen of het een probleem is met de hogedrukpomp of de injectoren, plaats je gewoon de meetbuisjes in de resten van de injectoren. Als een of meer van hen het buisje heel snel vullen, betekent dit dat de injectoren gerepareerd of vervangen moeten worden (Siemens en Delphi piëzo-elektrische injectoren zijn troep).

In dat geval zullen de storing en het gedrag van de auto (gebrek aan vermogen, misfires bij (stationair draaien...) ophouden te bestaan.

Als de overdruk "normaal" is En de motor blijft hetzelfde doen, dan is het de hogedrukpomp of het overdrukventiel van de hogedrukpomp.

In ieder geval, wanneer u de diagnose uitvoert, verschijnt de lagedrukcode op de rail.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden - 15 jaar en 3 maanden geleden #14756 door handmatig-mechanisch
Wat elektronische problemen betreft, is er een richtlijn:

WAT DE DIAGNOSE ZEGT.

Als de diagnose aangeeft dat er een communicatiestoring is tussen de antidiefstalmodule (sleutelherkenning), dan moet u de kabels en connectoren vinden of de antenne vervangen, of wat dan ook.

Als de diagnose aangeeft dat het een sensor is... nou, dan moet u eerst de sensor controleren (nokkenasfasesensor, piëzo-elektrische druksensor op de rail, vliegwieltoerentalsensor, enz.).

In dat geval moet u een oscilloscoop en de aansluitdoos gebruiken en het signaal uitlezen.

Als de sensor wordt vervangen door een nieuwe en de storing bij de sensor ligt, dan... Probleem opgelost.

Als het niet de sensor is en de code blijft verschijnen, dan is het duidelijk de bedrading of de verbinding (de aansluiting) tussen de regeleenheid en de slangen die defect is.

Als het de stekker of het stopcontact van de regeleenheid was, of de regeleenheid zelf, die defect was, dan zijn er meerdere foutcodes, verschijnt er telkens een andere, start hij soms niet... stopt hij wanneer hij wil... Er verschijnen 50.000 codes en dan verwijder je ze allemaal en geeft hij geen foutmelding...

En volgens wat je me vertelt, lijkt het daar niet op. Het is dus óf een motorsensor, óf het is een diesel.

Er was één motor die me helemaal gek maakte, een 2.0 HDI 90 pk Citroën DW10TD RHY, waarvan het enige wat hij had een kapotte connector was. En de reparatie bestond uit het solderen van de draden met tin.

Het waren de drie draden van de piëzo-elektrische druksensor op de rail.
Laatste editie: 15 jaar 3 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #14761 door handmatig-mechanisch
Controleer de EGR, of misschien de brandstofrail-druksensor...