Zoek MDM

Bulletin

FORD FIESTA 1.4TDCI AMBIENTE STOPT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden - 16 jaar en 11 maanden geleden #5452 door handmatig-mechanisch
FORD FIESTA 1.4TDCI AMBIENTE STOPS Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden,

ik heb een Ford Fiesta 1.4 TDCi die, wanneer hij dat wil, volledig stopt tijdens het rollen. Hij doet dit willekeurig, en soms na 60 km rijden, andere keren na 100 km, enz.
Het echt vreemde is dat de eerste keer dat hij het deed, ik zo goed mogelijk naar de vluchtstrook reed (door de koppeling in te trappen), het contact uitzette en probeerde hem te starten, en hij deed het perfect. Zozeer zelfs dat ik het 100 km later opnieuw deed, maar dit keer zonder over de vluchtstrook te rijden.
De garage zei dat omdat ik bij de eerste onderhoudsbeurt (18.000 km) een paar kilometer over de limiet was gegaan:huh: , ik de motor moest vervangen omdat de nokkenas beschadigd was door gedegradeerde olie, en omdat de kleppen niet opengaan zoals bedoeld, dat is wanneer hij stopt. Dit klopt niet. Ik begrijp dat ik schuldig ben aan 18.000 km over de limiet rijden, maar de symptomen die de auto vertoont zijn niet voldoende om de hele motor te vervangen. Weet iemand of dit symptoom typisch is voor Fiesta's? Wat denk je? Ik vergat te vermelden dat dit mij overkwam na de keuring, dus met "verse" olie, niet de verslechterde, en ongeveer 500 km na de vervanging.:boos:
Laatst bewerkt: 16 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5515 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: FORD FIESTA 1.4TDCI AMBIENTE STOPS
Als er 18.000 km op de teller staat, zit er dan geen garantie op?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5516 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: FORD FIESTA 1.4TDCI AMBIENTE STOPS
Kijk, mijn vriend, om de garantie te laten gelden, moet u uw auto voor onderhoud naar de garage brengen met de aangegeven kilometerstand. Als u dat niet doet, vervalt de garantie.

Ik heb een 1.6L Fiesta, maar die heeft deze storing niet vertoond. Echter, op basis van wat u zegt, zou het een injectieprobleem kunnen zijn. Probeer de injectoren te onderhouden en de brandstofpomp te controleren. Deze storingen kunnen een gevolg zijn van de benzine. Zakt uw brandstofmeter regelmatig onder een kwart tank? Welke benzine gebruikt u?

De olie zou deze symptomen in geen geval moeten veroorzaken. Wat u wel had kunnen hebben, is een ander soort rook, een ratelend geluid van de motor of een piepend geluid. Hoe dan ook, ik denk niet dat de auto zomaar zal afslaan vanwege wat u noemde...

Heeft u nog andere symptomen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5518 door handmatig-mechanisch
Sorry, ik ken de Fiesta TDCi niet, maar het is mij overkomen met een VW Gol 1.6i. Er zat kortsluiting in de kabel van de verdeler. Toen de motor warm werd, sloeg de auto af, koelde even af en startte daarna zonder problemen. Ik heb dit meegemaakt met 25.000 km op de teller. Het valt niet onder de garantie, haha.
Succes en laat het nakijken door een goede elektricien!
Het is heel moeilijk om bij een nieuwe motor de nokkenas te laten beschadigen door olie bij een hoge kilometerstand. Laat ze je geen geld afpakken!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5520 door handmatig-mechanisch
Vrij typisch hier! Forumleden maken zich helemaal gek.
De Fiesta 1.4 TDci is een common-rail dieselmotor. Ik betwijfel ten zeerste of je problemen hebt met de nokkenas of de olie. Gezien de auto is het waarschijnlijk een probleem met de brandstofdruk, veroorzaakt door de injectoren of de hogedrukpomp. Een ander typisch probleem is de EGR; die blijft openstaan en zorgt ervoor dat de auto stopt. Ik zou hem naar een andere garage brengen om hem te laten controleren.