Hallo allemaal,
ik heb een Ford Fiesta 1.4 TDCi die af en toe afslaat tijdens het rijden. Het gebeurt met tussenpozen, soms na 60 km, soms na 100 km, enzovoort.
Het vreemde is dat ik de eerste keer dat het gebeurde (door de koppeling in te drukken) naar de vluchtstrook kon rijden, het contact kon uitzetten en de auto opnieuw kon starten, waarna hij perfect aansloeg. Sterker nog, 100 km later gebeurde het weer, maar dit keer zonder dat ik naar de vluchtstrook hoefde te rijden.
De garage zegt dat ik de motor moet vervangen omdat ik een paar kilometer over de onderhoudsinterval (18.000 km

) ben gereden, omdat de nokkenas beschadigd zou zijn door verouderde olie en de kleppen niet goed opengaan wanneer de motor afslaat. Dit klinkt niet logisch voor mij. Ik snap dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het overschrijden van de onderhoudsinterval met 18.000 km, maar de symptomen zijn niet ernstig genoeg om de hele motor te vervangen. Weet iemand of dit een veelvoorkomend probleem is bij Fiesta's? Wat denken jullie? Ik vergat te vermelden dat dit bij mij gebeurde na de onderhoudsbeurt, dus met "verse" olie, niet met de oude olie, en ongeveer 500 km na de olieverversing.