Hallo vrienden,
ik heb een Ford Fiesta 1.4 TDCi die, wanneer hij dat wil, volledig stopt tijdens het rollen. Hij doet dit willekeurig, en soms na 60 km rijden, andere keren na 100 km, enz.
Het echt vreemde is dat de eerste keer dat hij het deed, ik zo goed mogelijk naar de vluchtstrook reed (door de koppeling in te trappen), het contact uitzette en probeerde hem te starten, en hij deed het perfect. Zozeer zelfs dat ik het 100 km later opnieuw deed, maar dit keer zonder over de vluchtstrook te rijden.
De garage zei dat omdat ik bij de eerste onderhoudsbeurt (18.000 km) een paar kilometer over de limiet was gegaan

, ik de motor moest vervangen omdat de nokkenas beschadigd was door gedegradeerde olie, en omdat de kleppen niet opengaan zoals bedoeld, dat is wanneer hij stopt. Dit klopt niet. Ik begrijp dat ik schuldig ben aan 18.000 km over de limiet rijden, maar de symptomen die de auto vertoont zijn niet voldoende om de hele motor te vervangen. Weet iemand of dit symptoom typisch is voor Fiesta's? Wat denk je? Ik vergat te vermelden dat dit mij overkwam na de keuring, dus met "verse" olie, niet de verslechterde, en ongeveer 500 km na de vervanging.