Zoek MDM

Bulletin

FORD FIESTA 1.4TDCI AMBIENTE STOPT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden - 17 jaar 4 weken geleden #5452 door handmatig-mechanisch
FORD FIESTA 1.4TDCI OMGEVINGSREMMEN Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal,

ik heb een Ford Fiesta 1.4 TDCi die af en toe afslaat tijdens het rijden. Het gebeurt met tussenpozen, soms na 60 km, soms na 100 km, enzovoort.
Het vreemde is dat ik de eerste keer dat het gebeurde (door de koppeling in te drukken) naar de vluchtstrook kon rijden, het contact kon uitzetten en de auto opnieuw kon starten, waarna hij perfect aansloeg. Sterker nog, 100 km later gebeurde het weer, maar dit keer zonder dat ik naar de vluchtstrook hoefde te rijden.
De garage zegt dat ik de motor moet vervangen omdat ik een paar kilometer over de onderhoudsinterval (18.000 km:huh: ) ben gereden, omdat de nokkenas beschadigd zou zijn door verouderde olie en de kleppen niet goed opengaan wanneer de motor afslaat. Dit klinkt niet logisch voor mij. Ik snap dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het overschrijden van de onderhoudsinterval met 18.000 km, maar de symptomen zijn niet ernstig genoeg om de hele motor te vervangen. Weet iemand of dit een veelvoorkomend probleem is bij Fiesta's? Wat denken jullie? Ik vergat te vermelden dat dit bij mij gebeurde na de onderhoudsbeurt, dus met "verse" olie, niet met de oude olie, en ongeveer 500 km na de olieverversing.:boos:
Laatst bewerkt: 17 jaar en 4 weken geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #5515 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: FORD FIESTA 1.4TDCI AMBIENTE STOPS
Als de auto 18.000 km heeft gereden, valt hij dan niet meer onder de garantie?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #5516 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: FORD FIESTA 1.4TDCI AMBIENTE STOPS
Kijk, vriend, om de garantie geldig te houden, moet je je auto laten onderhouden bij de aangegeven kilometerstand. Doe je dat niet, dan vervalt de garantie.

Ik heb een Fiesta met een 1.6L motor, maar die heeft dit probleem niet. Maar afgaande op wat je zegt, zou het een injectieprobleem kunnen zijn. Probeer de injectoren te laten reinigen en controleer de brandstofpomp. Deze problemen kunnen door de brandstof worden veroorzaakt. Komt je brandstofmeter vaak onder een kwart tank? Wat voor brandstof gebruik je?

De olie zou onder geen enkele omstandigheid deze symptomen mogen veroorzaken. Wat je misschien hebt opgemerkt, is andere rook, een ratelend geluid uit de motor of piepende geluiden. In ieder geval denk ik niet dat de auto zomaar zou afslaan, gezien wat je hebt beschreven...

Heb je nog andere symptomen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #5518 door handmatig-mechanisch
Sorry, ik ben niet bekend met de Fiesta TDCI, maar ik had een soortgelijk probleem met een VW Gol 1.6i. Er zat een kortsluiting in de draad van de bobine in de verdeler, die brak als hij heet werd en de auto sloeg af. Hij koelde even af ​​en startte dan weer. Het gebeurde bij mij bij 25.000 km. Het valt niet onder de garantie, haha
. Succes ermee, laat het nakijken door een goede auto-elektricien!
Het is zeer zeldzaam dat de nokkenas van een nieuwe motor beschadigd raakt door te oude olie. Laat je niet oplichten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #5520 door handmatig-mechanisch
Typisch voor deze plek! Forumleden die volledig off-topic gaan.
De Fiesta 1.4 TDci is een common rail dieselmotor. Ik betwijfel ten zeerste of je problemen hebt met de nokkenas of de olie. Gezien het type auto is de kans groot dat je een probleem hebt met de brandstofdruk, veroorzaakt door de injectoren of de hogedrukpomp. Een ander veelvoorkomend probleem is de EGR-klep; deze kan open blijven staan ​​en ervoor zorgen dat de auto afslaat. Ik zou hem naar een andere garage brengen om hem te laten controleren.