Hoi Kikemec en Neider, hartelijk dank voor jullie reactie. Ik zal jullie hier even wat over vertellen: het klopt dat bij deze auto de linker remblokken altijd meer slijten dan bij de andere. Dit probleem is fabrieksmatig ingebouwd, iets wat ik al heb geaccepteerd. Nu remt hij goed, rechtdoor, het ABS wordt niet voortijdig geactiveerd en de bandentemperatuur is op beide wielen gelijk. Dit vertelt me dat de linker zuiger niet vastzit; ik zie alleen dat het systeem meer druk uitoefent op dat wiel dan op de andere.
Wat betreft de opmerking van Kikemec: de schijven van deze auto komen los als je het wiel verwijdert; je trekt ze eruit en ze komen eraf, dus ze hebben geen ander bevestigingssysteem dan de wielbouten zelf. Sterker nog, als je de set schijven koopt, hebben ze een Engelse markering voor rechts en links, dus je kunt een fout maken bij de montage zonder dat je het doorhebt als je niet op de markeringen let. Ik denk, zoals jullie zeggen, dat het geen structureel probleem is; Het zou kunnen dat ze gemarkeerd zijn volgens de richting waarin de draaibank de machine inging tijdens de productie. Ik denk dat, hoewel de platen identiek zijn, het verschil is dat de draaibank bij de linker in die richting is geplaatst en bij de rechter in de tegenovergestelde richting. Op deze manier werkt de pad niet tegen de nerf in.
Dit is mijn bescheiden theorie, en ik wil graag met u bevestigen of dit mogelijk is.
Wat Kikemec en Neider me vertellen over slijpen, is dat de schade aan de schijf niet gering is en dat je behoorlijk moet schrapen. Ik ben beter uitgerust met mijn oude schijf, die gezond is en de originele is, maar dan aan de rechterkant. Ik denk dat ik hem (volgens mijn theorie) in die richting moet slijpen en aan de linkerkant moet plaatsen, maar ik weet het niet zeker, en daarom vroeg ik het.