Zoek MDM

Bulletin

Volkswagen 1.6 2004 injectie Marelli

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5384 door handmatig-mechanisch
Volkswagen 1.6 2004 Marelli Injection Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met dit ding, het gaspedaal oscilleert bij stationair draaien en slaat terug. Het zit waarschijnlijk op de noodstopknop in de computer, maar wat me zorgen baart, is de mechanische ontstekingstiming. Hoe kan ik die regelen? Hij heeft 9 graden vervroeging, maar ik moet de computer zuiger nummer 1 laten herkennen zodat hij de informatie correct kan laden. Kan iemand me helpen? Ik heb zin om hem in brand te steken, er is geen monteur in Argentinië die de juiste sleutel in deze auto kan vinden.
Alvast bedankt!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5387 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volkswagen 1.6 2004 Marelli injectie
Goedemiddag, om de nationale doellijn (Argentinië) af te stellen, moet je bij de accu zoeken naar een zwarte bougie met een grijs onderdeeltje, vergelijkbaar met een zekering. Pak de zwarte bougie met je hand vast en verwijder het grijze onderdeeltje. Laat de motor draaien en stel hem met een timinglampje 10 graden voorvering in, stel de verdeler af en plaats het grijze onderdeeltje terug. Wanneer je de timing opnieuw controleert nadat je het grijze onderdeeltje hebt geplaatst, zul je aan het lampje zien dat de timing varieert. Dit betekent dat de injectiecomputer werkt en de timing corrigeert. Dit is het eenvoudigste wat ik je kan uitleggen. Met vriendelijke groet, PacchinB)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5390 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Volkswagen 1.6 2004 Marelli injectie
Wanneer deze auto's die trilling maken, kunnen dat normaal gesproken drie dingen zijn: luchtaanzuiging via een slang, de luchtmassameter of de stappenmotor. Een andere factor is de leeftijd van de bougiekabels. Het is me ooit overkomen dat mijn stationair toerental onregelmatig was en dat kwam door de gesulfateerde bougiekabels. Ik heb de kabels en bougies vervangen en alles was in orde. - Controleer dat en laat me weten of je auto een distributieriem heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5438 door handmatig-mechanisch
IK ZEG JE, IK HEB DE NIEUWE STAP-VOOR-STAP BOUGIES MET 3 ELEKTRODEN, NIEUWE KABELS EN EEN NIEUWE KNOCKSENSOR GEPLAATST, MAAR HET VERSNELLEN EN VERBRUIKT NOG STEEDS TE VEEL. IK WEET NIET WAT IK NOG MEER MOET CONTROLEREN...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #5439 door handmatig-mechanisch
Dank u wel, ik heb het in de praktijk gebracht, maar ik snap het niet goed, omdat de auto plotseling blijft accelereren en de snelheid constant varieert...