Zoek MDM

Bulletin

falen van de 2.0HDI 90pk ouder

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5361 door handmatig-mechanisch
storing van de 2.0HDI 90pk Parnert Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb de distributieset van Partnert gemonteerd en het blijkt dat de klant sinds ik deze handeling heb uitgevoerd alle mogelijke problemen met de auto heeft gemeld en hij geeft dit de schuld. (De riem is correct gemonteerd met de juiste markeringen, het juiste gereedschap en de juiste spanning, en de set met de riem is van hem.) Nou, de symptomen waren in eerste instantie schokken en de stoters van de auto maakten ook veel lawaai, maar dat werd toegeschreven aan het feit dat de auto ongeveer een maand had stilgestaan en daarom deed hij dit ook als hij werd uitgeladen. Daarna kwam de auto met een sleepwagen omdat er een kloppend geluid in het luchtfilter klonk en ik zag dat cilinder nummer twee het niet deed. Dus in de korte tijd die ik eraan heb besteed, heb ik afgeleid dat de injector open is gebleven en de zuiger heeft geperforeerd en dat is het geluid (het geluid komt niet van de drijfstang of van een afgebroken zuiger en de auto heeft drie cilinders). Ik hoop dat u kunt helpen, want ik word een beetje moe van de auto. Bedankt en een groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5373 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: storing van de 2.0HDI 90pk Parnert
Het spijt me u te moeten mededelen dat wat er is gebeurd te maken heeft met wat u hebt vervangen (de distributieriem).

Het probleem met het klepstotergeluid ligt niet bij de klepstoters zelf; het probleem is dat de timing van de injectie te vroeg was vanwege een onjuiste spanning van de distributieriem.

U zult zich afvragen: "Hoe kan ik dit vervroegen of vertragen?" Dat is eenvoudig, omdat de motorfasesensor zich op de nokkenas bevindt en de nokkenas een schuif heeft, zodat u deze kunt verplaatsen terwijl u de riem spant. Met de riem correct gespannen, moeten de borggereedschappen perfect in en uit de gaten passen, zowel op de nokkenas als op het vliegwiel.

De klant hoeft dit niet te weten, dus het beste wat u nu kunt doen, is de storing toeschrijven aan een veelvoorkomend probleem met de DW10-motor: de injectoren die open blijven staan en uiteindelijk de zuigers laten exploderen.

Vertel hem gewoon dat de injector open blijft staan omdat de sproeier vastzit, en dat de oplossing is om een sloopmotor te laten plaatsen, wat 800 euro kost, of hem te laten repareren, wat 4.000 euro kost, of de bus te laten slopen... (afhankelijk van de kilometerstand).

Met vriendelijke groet, en ik hoop dat het min of meer goed wordt opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5375 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: storing van de 2.0HDI 90pk Parnert
Hallo nogmaals, sorry dat ik u stoor. Als het ook een timingprobleem was, had de auto het vanaf het eerste moment al gehad en dit probleem verscheen na 30 km rijden en alleen cilinder nummer 2 hapert. Daarom verbaast het me dat het een timingprobleem is, aangezien ik al veel timingproblemen met deze motoren heb gehad en dit mij nog nooit is overkomen. Wat me wel verbaast, is dat de klant altijd komt klagen dat het bij hoge snelheden en lage toerentallen schokkerig was, en de man weet er alles van en wil het gewoon aan de timing wijten en mij de schuld geven. Daarom neig ik naar de injector. Zonder verder oponthoud, groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5377 door handmatig-mechanisch
Kwam het klepstotergeluid niet van de motor die startte met de nieuwe riem?

Verdorie, dan is het een injector, maar een injector klinkt heel anders dan wanneer hij slecht loopt. Laat ik het uitleggen:

als hij slecht loopt, rammelt of rammelt hij zoals wanneer je ether door de inlaat giet (drijfstang tikt, diesel komt er te vroeg in).

En als je een kapotte injector hebt, hoor je een heel duidelijk TAS TAS TAS TAS TAS TAS... en de rest van de motor klinkt normaal.

TAS TAS is de diesel die uit de sproeier druppelt en ploft wanneer hij midden in de compressie uit zijn neus komt, dus stel je de klap voor die hij krijgt terwijl de zuiger omhoog komt.

Het beste wat je kunt doen is de injectoren verwijderen en testen; als je het op de testbank doet, is het nog beter. Je kunt in ieder geval alleen visueel zien of een injector druppelt of niet.

Dus mijn excuses, ik ben te ver gegaan, ja, het is de schuld van de injector.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5393 door handmatig-mechanisch
Houd er rekening mee dat als het een HDI is, het een common-rail is en zo ja, dan kan het de drukregelaar van de hogedrukpomp zijn. Het kan ook zijn dat er per ongeluk benzine is bijgevuld en dat de injector of de hogedrukpomp kapot is. Je hebt de injector al verwijderd en getest. Ik herinner je eraan dat hogedrukpompen geen fase hebben en dat ze werken bij 2500 omwentelingen. Verwijder de drukregelaar en maak hem schoon. Er kan wat vuil in zitten, wat je die hoofdpijn bezorgt. Controleer de dieselbrandstof om te zien hoe het ermee staat.