Het spijt me u te moeten mededelen dat wat er is gebeurd te maken heeft met wat u hebt vervangen (de distributieriem).
Het probleem met het klepstotergeluid ligt niet bij de klepstoters zelf; het probleem is dat de timing van de injectie te vroeg was vanwege een onjuiste spanning van de distributieriem.
U zult zich afvragen: "Hoe kan ik dit vervroegen of vertragen?" Dat is eenvoudig, omdat de motorfasesensor zich op de nokkenas bevindt en de nokkenas een schuif heeft, zodat u deze kunt verplaatsen terwijl u de riem spant. Met de riem correct gespannen, moeten de borggereedschappen perfect in en uit de gaten passen, zowel op de nokkenas als op het vliegwiel.
De klant hoeft dit niet te weten, dus het beste wat u nu kunt doen, is de storing toeschrijven aan een veelvoorkomend probleem met de DW10-motor: de injectoren die open blijven staan en uiteindelijk de zuigers laten exploderen.
Vertel hem gewoon dat de injector open blijft staan omdat de sproeier vastzit, en dat de oplossing is om een sloopmotor te laten plaatsen, wat 800 euro kost, of hem te laten repareren, wat 4.000 euro kost, of de bus te laten slopen... (afhankelijk van de kilometerstand).
Met vriendelijke groet, en ik hoop dat het min of meer goed wordt opgelost.