Zoek MDM

Bulletin

probleem met de katrol

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5341 door handmatig-mechanisch
Probleem met de katrol
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn auto. Het is een Mitsubishi Lancer uit 1998 met een 1.6 16v motor. Ik kan de krukaspoelie, waar de dynamo en de hydraulische riemen op zitten, niet verwijderen. Ik heb hem vastgezet met de distributieriem en op drie punten afgesteld. Kan iemand me helpen? Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5345 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: katrolprobleem
DE BESTE MANIER, ZO NIET DE ENIGE, IS MET EEN POELIE-EXTRACTOR. DIE HEEFT 3 HAKEN DIE OP DE POELIE WORDEN GEPLAATST EN EEN CENTRALE SCHROEF DIE OP DE AS PAST EN DEZE GELIJKMATIG UITTREKT ZODAT DEZE NIET BREEKT. VERGEET NIET DE DISTRIBUTIETANDEN AF TE STELLEN VOORDAT U DE MACHINE WEER IN ELKAAR ZET!!!! LATEN WE EENS KIJKEN OF U DE GELEIDERS BUIGT!!!!
MET DE EXTRACTOR KUNT U ZE IN 2 MINUTEN VERWIJDEREN EN ZE ZIJN NIET DUUR...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5346 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik heb me versproken. Wat ik wil verwijderen is de moer die de krukaspoelie vasthoudt. Ik kan hem niet vastzetten om de moer te verwijderen. Bedankt, Tyson. Hoe dan ook.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5351 door handmatig-mechanisch
doctor1_mf, het verwijderen van de moeren van de poelie is altijd een beetje lastig, maar ze raken los. Maak je geen zorgen, je kunt verschillende dingen doen. Het eerste is om de kroonsleutel of de ratel te gebruiken, welk gereedschap je ook hebt, maar zet de sleutel niet te hard, je moet erop slaan om de distributie niet te slepen. Als het niet werkt, kijk dan naar de versnellingsbak precies waar deze aan het blok vastzit. Er moet een zoeker zijn of een ruimte waar je de tanden van de kogel kunt zien. Beweeg deze met een schroevendraaier of een duivel en draai de poeliemoer, hiermee heb je meer dan genoeg om hem te verwijderen. In het ergste geval blokkeer je de poelie met een schroevendraaier tegen de cilinderkop of het blok. Dit wordt niet echt aanbevolen omdat je de poelie kunt beschadigen of een ongeluk kunt krijgen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5372 door handmatig-mechanisch
Als het probleem bij de moer zit, pak dan de poelie vast met een oliefilterketting. De maat is precies goed, het beschadigt de poelie niet en je hebt niemand anders nodig om hem te verwijderen. Als je ervoor kiest om de tanden van de kogelgewrichten van de motor te blokkeren, pas dan op dat je geen tanden beschadigd raakt!
VEEL SUCCES!