Zoek MDM

Bulletin

Corsa start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5329 door handmatig-mechanisch
Corsa start niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met een Corsa Classic 1.6 MPFI. Als de cabine warm is en je zet hem uit, start hij niet. Zet je hem even in de schaduw, dan start hij weer. Sindsdien is hij niet meer gestopt. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5357 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Corsa start niet
Uit welk jaar komt de auto? Ik moet dat weten, zodat ik de waarschijnlijke oorzaak preciezer kan aangeven.

Als de auto relatief nieuw is (we hebben het over bouwjaar 1996 of 1997 en later), kan de storing zitten in de antenne in het contactslot. Deze antenne herkent de contactsleutel telkens wanneer u het contact aanzet.

Dit is de antidiefstalblokkering, die weet wanneer de originele autosleutel in het contactslot zit en wanneer u probeert de auto te starten met startkabels of een vreemde sleutel gebruikt. Om dit te doen, heeft de sleutel een chip die signalen van het contactslot zelf ontvangt. Deze chip verwerkt het signaal en stuurt het terug. De antenne van het contactslot ontvangt het omgezette signaal en bepaalt of de code correct is.

Als de chip faalt, herkent hij de sleutel niet en start hij dus niet. Normaal gesproken gaat in dit geval echter een geel waarschuwingslampje met het sleutelsymbool op het dashboard branden, of gaat het motorstoringslampje branden.

Bij een oudere auto kan de storing zitten in de regeleenheid zelf, aangezien deze zich in het passagierscompartiment bevindt. Het is mogelijk dat het apparaat oververhit raakt en kapotgaat.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5395 door handmatig-mechanisch
Vraag: Als uw auto niet start, werken dan alle lampjes op het dashboard of gaan er ook een aantal normale lampjes branden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5418 door handmatig-mechanisch
Hallo, bedankt voor de hulp. De Corsa is een model uit '97 en heeft een chip voor CNG. Het injectielampje gaat branden, maar dit is normaal bij Corsa's die op CNG rijden.
Wanneer de startonderbreker geactiveerd is, mag deze niet met de scanner of de sleutel worden uitgeschakeld. Hij wordt dan weer geactiveerd. Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5424 door handmatig-mechanisch
Verdorie, je hebt me niet verteld dat er benzine in zat!!

De antidiefstalblokkering wordt geactiveerd telkens wanneer je het contact aanzet. Als het sleutelsignaal correct is, kun je de auto starten en wegrijden, en zo niet, nou... dan zit je vast hahaha.

Als de startonderbreker kapot gaat, geeft hij een foutcode weer via het motorstoringslampje. Het lampje blijft continu branden, als signaal dat er iets mis is. (Wat ik niet wist, is dat als ik benzine had, het lampje al zou branden.)

Om het foutgeheugen te bekijken zonder naar de werkplaats te hoeven gaan om te scannen:

1. Ga naar de zekeringkast in het passagierscompartiment om de diagnoseterminal te vinden. Als deze 10 aansluitingen heeft (zoals in de tekening), kunt u het storingsgeheugen uitlezen zonder de TECH-1. Zo niet, dan moet u de scanner gebruiken.

2. Verbind, met het contact uit, de aansluitingen A en B en zet het contact aan. Het waarschuwingslampje begint te knipperen, eerst een reeks korte knipperingen, dan een korte pauze, dan nog een reeks korte knipperingen, een lange pauze, en dan begint het weer te knipperen.

De foutcode wordt weergegeven door een tweecijferig getal. De eerste reeks knipperingen geeft de tientallen aan, de tweede de eenheden.