Zoek MDM

Bulletin

cilinderkopprobleem bij een Ford Fiesta

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5294 door handmatig-mechanisch
Cilinderkopprobleem bij een Ford Fiesta .
Goedemiddag. Ik ben nieuw op het forum en ik wil graag een vraag stellen. Hier is ie: ik heb een 1.6 16v Fiesta uit '94 met een gesloopte cilinderkop en ik kan er geen andere vinden op de sloop. Ik heb er wel een, maar de kleppen zijn groter en de omtrek van de pakking op mijn cilinderkop is vierkant en die ik heb gevonden is rond. De helling voor de injectoren is hetzelfde (dezelfde Ford-referentie). De uitlaat- en inlaatopeningen zijn groter, mijn spruitstukken zijn in orde. Ik ben niet in de war, kan ik hem monteren? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5321 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Cilinderkopprobleem bij een Ford Fiesta
Het kan heel gemakkelijk tot ernstige problemen leiden.

De cilinderkoppakking is speciaal ontworpen om precies op de twee onderdelen (blok en cilinderkop) te passen en te worden gedrukt. Als dit niet gebeurt, verbrandt de pakking en verliest u snel compressie. Om nog maar te zwijgen van de olie- en koelwaterkanalen, als die niet precies hetzelfde zijn, mengen ze vloeistoffen en ontstaat er een geweldige custard in het carter (emulsie van water en olie... het lijkt alsof het voedt zodra je het ziet mmm... hoe lekker!!

Een ander probleem dat je hebt, zijn de uitlaat- en inlaatspruitstukken, de interne diameter en vorm ervan moeten overeenkomen in zowel het spruitstukvlak als in het cilinderkopvlak, anders creëren ze gaswervelingen die de in- en uitlaat van de motor erg moeilijk maken.

Aan de andere kant, waarom moet het een salvage cilinderkop zijn? Waarom geen vervangende cilinderkop bestellen bij bedrijven zoals rectibérica?

Salvage cilinderkoppen zijn een loterij en bovendien moeten ze onder druk worden getest, de dichtheid van de klepzittingen, klepgeleiderspeling, vlakheid van het cilinderkopzittingsoppervlak tegen het blok worden gecontroleerd... Dit ervan uitgaande dat je het goed wilt doen, natuurlijk zijn er kosten. Vergelijkbaar met het kopen van een vervangende cilinderkop die al dit werk al heeft gedaan en garantie heeft.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.