Zoek MDM

Bulletin

FOUT bij het vullen van de brandstoftank

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5280 door handmatig-mechanisch
FOUT bij het vullen van de brandstoftank Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een technische vraag en misschien kunt u me helpen. Voor mijn werk huur ik altijd Nissan Terrano pick-ups op benzine, maar vorige week hebben ze er eentje op benzine bij me afgeleverd. Ik heb de tank gevuld met olie (ik heb de motor alleen gestart, hij kreeg hem niet aan de praat). Ze moesten de tank spoelen en de bougies vervangen, maar ze vertelden me dat de katalysator beschadigd was en dat ze die moesten vervangen. Gezien mijn onwetendheid over dit onderwerp heb ik geen reden om bezwaar te maken tegen de reparatie. Daarom vraag ik u om hulp in deze situatie. Ik zou het op prijs stellen als u me kunt adviseren of het vervangen van de katalysator nodig is als een benzinemotor verkeerd is gevuld met olie.

Bij voorbaat dank

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5286 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: FOUT bij het vullen van de brandstoftank
Hallo chungunga, er zijn een aantal punten die je moet weten. De katalysator (verbrandingskamer) bevindt zich in het uitlaatsysteem van het voertuig en werkt dus alleen als het voertuig draait. Hij ontvangt alleen uitlaatgassen. Als je vrachtwagen start, kunnen er olieresten (petroleum) achterblijven. Het zou nodig zijn om deze te vervangen of schoon te maken. Als je voertuig niet start, is dat geen oplossing. Olie (petroleum) mengt zich niet gemakkelijk met benzine. Ze blijven een beetje gescheiden, net als water en bakolie. Daarom stuurt de vrachtwagen brandstof en geen olie als je hem maar even start. Om hier zeker van te zijn, is het goed om het brandstofinjectiesysteem schoon te maken. Omdat de vrachtwagen niet van jou is, zul je geen problemen hebben met het zomaar terugbrengen van de auto. Het voertuig zal uiteraard wel de juiste brandstof krijgen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.