Zoek MDM

Bulletin

Mercedes 300 E 1987 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden - 16 jaar en 9 maanden geleden #5323 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes 300 E uit 1987 start niet
In onderdelen:

Eerst bekijken we de werking van de brandstofpomp wanneer het contact wordt aangezet en tijdens de startfase. Als de pomp twee tot vijf seconden zoemt wanneer het contact wordt aangezet, betekent dit dat de pomp werkt. Om te controleren of de brandstofpomp werkt tijdens het starten, hoeft u hem alleen maar aan te raken tijdens het starten; u zult de trillingen horen tijdens het draaien.

De pompdruk die de regelaar bereikt, moet tussen 5,3 en 5,5 bar liggen. Deze test moet worden uitgevoerd met de motor uit en de aansluitingen 30 en 87 van het toerentellerrelais overbrugd. De pompopbrengst moet ongeveer twee liter per minuut zijn.

Om de werking van de koudstartinjector te controleren: Deze bevindt zich in het inlaatspruitstuk. Gebruik een voltmeter om te controleren of deze stroom ontvangt, zonder deze te verwijderen. Deze injector werkt alleen wanneer de startmotor gedurende 8 tot 15 seconden is ingeschakeld. Daarna mag de injector geen stroom meer ontvangen, zelfs niet als deze blijft draaien met de startmotor.

Als de koudstartinjector geen stroom krijgt, moet de oorzaak gezocht worden in de thermische schakelaar met tijdvertraging.

Om de thermische schakelaar met tijdvertraging te controleren: Deze bevindt zich in de cilinderkop. Koppel de stekker los met een ohmmeter en meet de weerstand tussen elk van de twee aansluitingen van de thermische schakelaar en de massa. Er moet continuïteit zijn op één van de aansluitingen en een weerstand van tussen de 25 en 80 ohm op de andere. Als de weerstandsaansluiting wordt gevoed met accuspanning, wordt de continuïteit naar de massa op de andere aansluiting na 8 tot 15 seconden verbroken.

Om de hulpluchtklep te controleren: Deze bevindt zich in de buurt van de sensorplaat en de gasklep in het inlaatspruitstuk. Om deze te controleren, verwijdert u de slangen en kijkt u erdoorheen om te zien of de klep volledig open is bij een koude motor en uitgeschakeld contact. Om de weerstand te meten, koppelt u de stekker los en meet u deze met een ohmmeter. De weerstandswaarde moet tussen de 14 en 21 ohm liggen. Om te controleren of er stroom komt, overbrugt u de aansluitingen 30 en 87 van het toerentellerrelais en meet u de spanning op de connector van de eerder genoemde klep. Na ongeveer 4 of 5 minuten zou de bimetalen plaat volledig gesloten moeten zijn en de doorgang van lucht door de buizen moeten blokkeren.

Mechanische controles:

Afstelling en centrering van de sondeplaat: Verwijder eenvoudig het luchtfilter en kijk eronder. Naast dat de plaat gecentreerd is, moet er bij het indrukken met uw vinger een zekere weerstand zijn en moet u de injectoren horen piepen. De slag van de plaat moet te allen tijde gelijkmatig zijn en na een paar keer bewegen zal de weerstand verdwijnen door de drukval in de regelaar.

Druk:

Naast de pompdruk, waarvan ik u al heb uitgelegd hoe u deze kunt controleren, moet u in het K-Jetronic-systeem (dat volgens mij niet in die auto zit), ook de druk van de warmloopregelaar controleren. Deze regelaar is aan de linkerkant van het motorblok geschroefd, onderin, naast het stuurhuis.

De druk van deze regelaar moet koud tussen 0,8 en 1,2 bar liggen en bij bedrijfstemperatuur rond de 3,5 bar. Als er een vacuüm ontstaat in de buis die de regelaar met de gasklep verbindt, daalt de regeldruk, ongeacht de temperatuur, tot 0,5 bar (waardoor het mengsel automatisch verrijkt wordt bij accelereren).
Om de stroomsterkte naar de connector van de warmloopregelaar te controleren, moeten de aansluitingen 30 en 87 van het toerentellerrelais worden overbrugd. Om de weerstand te meten, koppelt u de stekker van de regelaar los en meet u met een ohmmeter; de weerstandswaarde moet tussen 20 en 30 ohm liggen.

Ik geloof in ieder geval dat Mercedes deze regelaar niet heeft, maar een regelaar die is aangesloten op de doseerklep van de verdeler, en die regelaar wordt te allen tijde aangestuurd door de regeleenheid (KE Jetronic-systeem).

In het KE Jetronic-systeem wordt de extra luchtkast vervangen door een elektromagnetische actuator die wordt aangestuurd door de regeleenheid, waardoor alleen de elektrische weerstand tussen de actuatoraansluitingen kan worden gemeten om te controleren of de elektromagnetische spoel niet is doorgebrand of gebroken.

Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 16 jaar 9 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5350 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes 300 E uit 1987 start niet
Bedankt megabeat_1, je bent net een autodata hahaha, ik doe alles wat je me zegt en als de auto het begeeft, zweer ik dat ik je uitnodig voor het feest.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.