Zoek MDM

Bulletin

Mercedes 300 E 1987 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5260 door handmatig-mechanisch
Mercedes 300 E 1987 start niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Mercedes in mijn werkplaats staan en ik krijg hem niet aan de praat. Het is een model met brandstofinjectie uit 1987. De bougies worden nat, maar als ik de kabels controleer, vonken ze wel. Nu duurt het even, maar deze auto heeft een ketting, dus ik denk niet dat dat het probleem is. Ik weet ook niet of de verdeler wel een spleet heeft. Ik zag het en het leek me niet goed, aangezien de rotor met de nokkenas meegaat. Als u me kunt helpen, zou dat geweldig zijn, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5266 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes 300 E uit 1987 start niet
Heb je gecontroleerd of de hoogspanningskabels in orde zijn?

Nog iets, hoe is de koolstof op de hoogspanningsverdelerkap en de rotorpunt? Controleer ook meteen de spiebaan van de verdelerrotor op de nokkenas. Bij een Opel bijvoorbeeld brak de spiebaan, en hoewel de timing goed was, draaide de verdeler niet en leverde geen stroom. Als je

een stroboscooplamp bij de garage hebt, monteer die dan op de hoogspanningskabel die van de bobine naar de verdeler loopt, of op cilinder 1 of 6, en draai hem om. Als er flitsen zijn, is er een vonk, en met de flitsen zie je de vonkbrug op de krukaspoelie.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5275 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes 300 E uit 1987 start niet
Hallo, als het de (124) carrosserie betreft, heb je KE-Jetronic-inspuiting. Je moet de brandstofdruk (5,3 tot 5,5 bar) en de temperatuursensor (325 ohm bij 80 °C) controleren. Als alles klopt, zit de storing in het injectiecarter.
P.S.: De brandstofdrukregelaar gaat bij deze modellen nogal eens kapot.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5284 door handmatig-mechanisch
Hallo megabeat_1, kijk, ik heb een vonk op de kabels en brandstof in de kamers. Het probleem is dat de bougies nat worden en de auto niet start. De staat van de kap en de rotor laat echter te wensen over, maar ze geven me een vonk. De ontstekingsvolgorde is correct en de eigenaar heeft het injectielichaam vervangen. Deze heeft een metalen kap met 6 pijpen, één voor elke injector. Wat mij niet helemaal duidelijk is, is wat er aan de hand is. Het kan zijn dat de vonk niet zo krachtig is als zou moeten. Toen ik het controleerde, merkte ik dat het wit is. De pana was het volgende: de klant, zijn auto rijdt goed. Na een tijdje startte hij moeilijk en dit werd steeds erger. Op een dag startte hij niet meer en bevochtigde de bougies niet meer. De vonk is er nog steeds. Vertel me waar ik min of meer moet zoeken. Ik ben deze auto zat en wil gewoon dat hij weggaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden - 16 jaar en 9 maanden geleden #5322 door handmatig-mechanisch
Nou, mijn vriend Eljota zit aardig op het goede spoor... want ik had nogal wat problemen met een 300 uit 1981 met een K, geen KE, en dat was de opwarmfaseregelaar van de brandstofinjectie.

Even kijken, eerst moet er stroom naar de bougies lopen om te zien of ze een flinke voltstoot krijgen. Je hoeft alleen maar de hoogspanningskabel die van de bobine naar de verdeler loopt te verwijderen en de dop eraf te halen. Houd hem in de buurt van iets van metaal, maar op een afstand van 7 tot 10 millimeter, en draai hem met de sleutel.

Daar zou bliksem uit moeten komen, geen vonken, bliksem! Herhaal het proces vervolgens met de hoogspanningskabels van de cilinders, want het is heel gemakkelijk om vonken door de verdelerkap te laten lekken; het is ook mogelijk dat die ergens gebarsten is. Als er scheuren in de siliconencoating van de kabels zitten, kan er gemakkelijk stroom via de kabels naar de aarde ontsnappen. (Ik had dit probleem met een 1.8 16V Toledo, en ik werd er bijna gek van.)

Als je het niet ingewikkelder wilt maken, kun je de dop en de rotor vervangen en de klant daarvoor laten betalen (je hoeft niets extra's te doen, want die zijn al behoorlijk in de war).

Vervolgens draai je de brandstoftoevoer naar het injectiesysteem dicht en draai je het systeem rond met de zes bougies verwijderd om de compressiekamers te ontluchten. (De snelste manier is om het toerentellerrelais of de brandstofpompconnectoren te verwijderen.) Vervolgens vervang je de bougies en voer je ze door de sensorplaat (de grote plaat met een arm onder het luchtfilter) en draai je het systeem weer rond.

Als de motor probeert te starten en afslaat, betekent dit dat de vonk goed werkt, dus je moet de brandstoftoevoer herstellen en opnieuw proberen te starten. Er kunnen twee dingen gebeuren:

1. Hij start. WE ZIJN GEWELDIG en we hebben het opgelost! Laat hem opwarmen en controleer het CO2-niveau terwijl hij warm is.

2. Hij start niet, en dan is het tijd om de injectie te controleren.

Ik post nog een andere manier met de injectiecontroles.
Laatst bewerkt: 16 jaar 9 maanden geleden door .