Zoek MDM

Bulletin

206: Parkeerrem en stoplicht...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5234 door handmatig-mechanisch
206: Parkeerremlicht en stoplicht... Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik vraag me af of iemand me kan helpen. Mijn auto knippert al een tijdje met beide lampjes op het dashboard, de handrem en het remlicht, en er klinkt ook een pieptoon.

Ik was op reis en nu doet hij dit vaker. Ik heb de remvloeistof gecontroleerd en die is iets meer dan halfvol. Ik

denk dat de vloeistof die erin zit DOT4 heet, toch?

De auto heeft bijna 50.000 km op de teller staan en ik weet niet of het de remblokken kunnen zijn, hoewel ze me bij 40.000 km vertelden dat ze nog maar halfvol waren...

HELP, ALSTUBLIEFT.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5243 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 206: Handrem en remlicht...
Wanneer de remblokken versleten zijn, daalt het remvloeistofpeil in het pompreservoir, het dashboard, dat u het instrumentenpaneel noemt, normaal gesproken. Het lampje gaat branden op vlak of heuvelopwaarts terrein. U kunt dit controleren door remvloeistof bij te vullen. Als het lampje niet meer brandt, is het de niveaumeter die u waarschuwde. Wanneer u echter de remblokken vervangt, zal de vloeistof overstromen. En als er punt 4 als remvloeistof staat,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5249 door handmatig-mechanisch
Ja, de remvloeistof van uw auto is DOT-4 ISO 1703.

Als het rode lampje niet uitgaat wanneer u remvloeistof bijvult, overweeg dan het volgende:

De vlotter van de niveausensor in het remvloeistofreservoir zit vast. Om dit te testen, koppelt u eenvoudig de connector los die op de dop van de remvloeistof is aangesloten. Controleer, met draaiende motor en aangetrokken handrem, of het lampje uitgaat of blijft branden.

Als het blijft branden, sluit dit dan uit en controleer de microschakelaar van de handrem. Dit is een klein knopje dat ingedrukt blijft wanneer u de handrem aantrekt. Als het lampje is verschoven of de draden geaard zijn, gaat het lampje branden alsof u de handrem aan hebt laten staan.

De derde oorzaak is de slijtage-indicator van de remblokken of de slijtage-indicatorkabel. Soms raakt de kabel door wrijving gerafeld, en hoewel de remblokken in goede staat zijn, raakt deze geaard en gaat het lampje branden (hoewel de slijtage-indicator en de remstoringsindicator niet altijd hetzelfde zijn).

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5258 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de reacties. De garage vertelde me dat het remvloeistofreservoir een beetje droog leek te zijn.

Ik heb het bijgevuld en ga nu kijken. Hoe dan ook, zodra ik de remblokken heb vervangen, zal ik het ontluchten en er verse vloeistof in doen.

Weet u waar ik het reservoir om de paar kilometer kan vinden en welke onderhoudsbeurten de auto moet hebben?

Ik heb de handleiding van de auto niet, dus ik vraag om uw hulp.

Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5267 door handmatig-mechanisch
Vertel me welke motor erin zit en welk bouwjaar de auto heeft, zodat ik preciezer kan zijn.

Remvloeistof wordt elke twee jaar ververst, net als antivries.

Wees voorzichtig bij het vervangen van remblokken, want als je het reservoir met remvloeistof tot het maximum hebt gevuld, zal het waarschijnlijk overstromen wanneer je de remklauwen opent en alles verpest wordt. (Remvloeistof vreet door lak heen) Zuig dus eerst de vloeistof uit het reservoir voordat je de remblokken vervangt en vul het na het vervangen bij tot het maximum.

Nog iets: remvloeistof "verdwijnt" niet zomaar. Dat wil zeggen, als het zo laag is dat het waarschuwingslampje gaat branden, betekent dit dat het ergens verloren is gegaan. Tot op zekere hoogte is het normaal dat het vloeistofniveau daalt naarmate de remblokken, -schijven en -schoenen achter slijten, maar het blijft ALTIJD TUSSEN MIN EN MAX.

Mijn advies is om de trommels achter te controleren, want er is waarschijnlijk een keerring in de remcilinders achter gebarsten. Het lek is nauwelijks merkbaar als je het pedaal intrapt, maar er lekt vloeistof uit de cilinder. Naast dat alles bedekt is met bruine modder (vloeistof + remblokstof), zorgt het ervoor dat het wiel aanzienlijk minder remt dan zou moeten.

Met vriendelijke groet.