Vertel me welke motor erin zit en welk bouwjaar de auto heeft, zodat ik preciezer kan zijn.
Remvloeistof wordt elke twee jaar ververst, net als antivries.
Wees voorzichtig bij het vervangen van remblokken, want als je het reservoir met remvloeistof tot het maximum hebt gevuld, zal het waarschijnlijk overstromen wanneer je de remklauwen opent en alles verpest wordt. (Remvloeistof vreet door lak heen) Zuig dus eerst de vloeistof uit het reservoir voordat je de remblokken vervangt en vul het na het vervangen bij tot het maximum.
Nog iets: remvloeistof "verdwijnt" niet zomaar. Dat wil zeggen, als het zo laag is dat het waarschuwingslampje gaat branden, betekent dit dat het ergens verloren is gegaan. Tot op zekere hoogte is het normaal dat het vloeistofniveau daalt naarmate de remblokken, -schijven en -schoenen achter slijten, maar het blijft ALTIJD TUSSEN MIN EN MAX.
Mijn advies is om de trommels achter te controleren, want er is waarschijnlijk een keerring in de remcilinders achter gebarsten. Het lek is nauwelijks merkbaar als je het pedaal intrapt, maar er lekt vloeistof uit de cilinder. Naast dat alles bedekt is met bruine modder (vloeistof + remblokstof), zorgt het ervoor dat het wiel aanzienlijk minder remt dan zou moeten.
Met vriendelijke groet.