Zoek MDM

Bulletin

Fiat Stilo airconditioning met twee zones

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5163 door handmatig-mechanisch
klimaatregelingssysteem met twee zones .
Mijn airconditioning werkt niet. Alleen de passagierskant werkt. De bestuurderskant blaast alleen koude lucht. Kan iemand me vertellen wat het zou kunnen zijn? Ik hoor ook constant een zacht motorgeluid. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 11 maanden geleden #5195 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Stilo dual-zone airconditioning
Normaal gesproken kan dit systeem met elektronische diagnose worden uitgevoerd, maar er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn: de stappenmotor van de airconditioning die de opening van de luchtkanalen regelt, is kapot, er is iets in het systeem gekomen dat een onderdeel blokkeert, het kan een temperatuursensor zijn die een onjuiste meting geeft, maak de sensoren beetje bij beetje schoon met een stofzuiger, controleer deze dingen en laat het me weten. U kunt de klant vragen wat hij/zij als laatste aan de auto heeft gedaan, op die manier kunt u een idee krijgen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 6 dagen geleden #26938 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Fiat Stilo dual-zone airconditioning
Ik had hetzelfde probleem aan de bestuurderskant, er kwam geen warme lucht uit, alleen koude lucht, aan de passagierskant werkte alles prima en het klonk een beetje vreemd voor mij, een kleine motor eronder. Ik vond de gebarsten motor die de warmeluchtafsluiting opent voor koude lucht en de achteruitrijfunctie. Deze bevindt zich aan de bestuurderskant. Je moet de rechterkap verwijderen en omhoog kijken. Daar is de eerste kleine motor die je erboven ziet. Je kunt er nog twee andere kleine motoren zien met wielen met witte tanden. Dan is het de eerste daaronder. Je haalt hem eruit met een dopsleutel van 5,5 inch. Hij is een beetje vies om te verwijderen, maar hij komt eruit en je ziet een witte hendel. Je kunt de hendel met je hand bewegen en je zult zien dat er warme lucht binnenkomt. VEEL SUCCES en ik hoop dat ik je heb geholpen. Ik heb wat foto's geplaatst van de gebarsten kleine motor.