Zoek MDM

Bulletin

Probleem Daewoo Lanos 1.4 jaar 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5115 door handmatig-mechanisch
Daewoo Lanos 1.4 probleem, jaar 2002 Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want we hebben geen idee waar het probleem zit.

Ik heb een Daewoo Lanos 1.4 uit 2002 en de afgelopen twee weken slaat hij af wanneer ik hem start en er een tijdje mee rijd. We ontdekten dat er een zekering (die van het elektrische systeem van de brandstofpomp, denk ik) was doorgebrand. Toen we die vervingen door een nieuwe, startte hij normaal en ik heb er een tijdje mee gereden, totdat hetzelfde gebeurde.

De monteur controleerde de pomp en de bedrading op kortsluiting, maar alles was in orde.

Nu staat hij weer in de garage en de monteur heeft geen idee. Hij moet het brandstofsysteem controleren, maar hij weet het niet zeker.

Als iemand weet wat er mis zou kunnen zijn, zou dat me enorm helpen, want ik ben meer verdwaald dan een octopus in een garage.

Heel erg bedankt voor alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5121 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de Daewoo Lanos 1.4, 2002
Hallo, kijk, het is geen kortsluiting, want de zekering slaat niet meteen door. Je moet controleren welk ander systeem die zekering voedt. Ze zijn bijna nooit alleen voor de pomp. Wanneer je dit andere systeem ontdekt, controleer dan of het ook een relais heeft. Er zijn pompen die, naast de zekering, ook door een relais worden aangestuurd. Wanneer deze relais niet goed werken, veroorzaken ze oververhitting van het systeem, mogelijk met kortsluiting naar aarde. Daar kan het probleem liggen. Toyota's gebruiken dit type systeem. Controleer de andere componenten.
Jouw symptoom is geen kortsluiting, maar oververhitting.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5123 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de Daewoo Lanos 1.4, 2002
Vervang de brandstofpomp. Dat is het probleem. Als de pomp oververhit raakt, slaat hij door het hoge brandstofverbruik in het circuit en slaat de zekering door. Ik heb dat probleem al eerder gehad. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5128 door handmatig-mechanisch
Uit wat je zegt, denk ik dat het komt doordat de brandstofpomp of het brandstoffilter verstopt zit en moeilijk draait. Dit leidt tot een overmatig stroomverbruik van de pomp, waardoor de zekering doorbrandt. Controleer in ieder geval het hele brandstoftoevoercircuit. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5155 door handmatig-mechanisch
Het eerste is het brandstoffilter, in deze gevallen is dat het goedkoopst. Hoe lang is het geleden dat we het hebben vervangen?