Zoek MDM

Bulletin

De starter draait niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5109 door handmatig-mechanisch
De startmotor draait niet. Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag, als iemand me kan vertellen wat
het probleem zou kunnen zijn: het is een Renault 19 1.6 benzine/CNG.
Bij het starten maakt hij af en toe een tikkend geluid en slaat hij niet aan. De accu
is nieuw en laadt goed op, want ik heb een voltmeter. Als de motor stilstaat, geeft hij 12 V aan en als de motor draait,
is dat tussen de 14 en 14,8 V. Ik heb hem naar een elektricien gebracht en hij vertelde me dat de motor in orde is. Het overkomt me ook wel eens,
bijvoorbeeld als de omgevingstemperatuur daalt na
8 uur stilstand.
Groeten aan het hele forum.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5135 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startmotor draait niet
Het probleem ligt niet bij de accu, maar bij de startmotor. Het kan zijn dat de koolborstels versleten zijn en de motor nauwelijks draait, waardoor je alleen het startrelais hoort aanslaan (een klik, een klik).
Of het kan zijn dat het startrelais zelf beschadigd is en het elektrische circuit niet kan sluiten om de elektromotor van stroom te voorzien (het maakt hetzelfde geluid).

Hoe dan ook, je zult de startmotor van de auto moeten demonteren. Je kunt hem zelf repareren, naar een garage brengen, een nieuwe kopen of ruilen.

Met vriendelijke groet, en als je vragen hebt over hoe je hem moet demonteren of hoe je hem moet repareren nadat je hem hebt verwijderd, stuur dan gerust een bericht.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden - 16 jaar en 9 maanden geleden #5143 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startmotor draait niet
Ja, Megabeat heeft gelijk, het zou ook de automaat kunnen zijn die kortsluit, of als die vervangen is, is het waarschijnlijk de startmotorspoel. Het is mij overkomen en ik heb het opgelost door de spoel te vervangen. Veel reparateurs zeiden dat de startmotorspoel in orde was, maar in werkelijkheid werkte hij prima als hij koud was. Als hij warm was, werd hij zwaar of draaide hij helemaal niet.
Groeten.
Laatst bewerkt: 16 jaar 9 maanden geleden door .