Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de Twingo kilometerteller

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5008 door handmatig-mechanisch
Probleem met de Twingo kilometerteller Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal,
kunnen jullie me alsjeblieft helpen? Ik heb een probleem met de
kilometerteller van mijn Twingo. Hij werkt willekeurig (ik kan 6 km of 500 meter rijden, dan stopt hij op nul en begint hij weer te werken wanneer ik wil).
Ik wil graag weten hoe het werkt en waar ik het kan repareren, want ik heb het werkplaatshandboek al meerdere keren doorgelezen en kan er niets over vinden.
Denk je dat het makkelijk te repareren is, of is het beter om ermee naar een garage te gaan?
Bedankt voor je tijd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #5012 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de kilometerteller van de Twingo
Hoi, ik had hetzelfde probleem en ik kon het heel gemakkelijk repareren. Het was in een lagune, maar ik denk dat het hetzelfde probleem is. Mogelijk moet je de snelheidssensor die op de versnellingsbak is gemonteerd vervangen. Werkplaatshandboek 8, pagina 17, beschrijft de sensor. Ik denk dat de prijs ongeveer € 35 is en de reparatie duurt 5 minuten. Ik weet niet hoe hij op de Twingo is gemonteerd. Ik denk dat hij op de Laguna maar twee schroeven heeft en alleen een pennetje. Om te zien waar hij zit, kun je kijken in handleiding 2 op pagina 22. Je hoeft alleen de drie-aderige connector te verwijderen en de sensor omhoog te trekken. Controleer eerst of er schroeven, een pennetje of helemaal niets aan vastzitten.

Ik hoop dat dit helpt.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.